בצה"ל ממשיכים להצעיר את הפיקוד הלוחם. דובר צה"ל הודיע הבוקר (שני) על שורה של מינויים לתפקידי מפקדי חטיבות החי"ר הלוחמות. המינויים טעונים את אישורו של שר הביטחון אביגדור ליברמן. 



על פי ההודעה, מפקד חטיבת הקומנדו הבא הוא אל"מ אבי בלוט. אל"מ בלוט מגיע לחטיבה מפיקוד על עוצבת חצי האש. בעבר פיקד על חטיבת יהודה, על יחידת מגלן ועל גדוד 101 במבצע עופרת יצוקה. גם לחטיבת צנחנים מונה מח"ט חדש - אל"מ יקי (יעקב) דולף, שמגיע לצנחנים לאחר שפיקד על החטיבה הצפונית ברצועת עזה. בצנחנים הוא החל בתפקידי פיקוד כמ"מ בגדוד 890, כסגן מפקד ומפקד הפלוגה המסייעת בגדוד והוביל אותה בלחימה בדרום לבנון. בהמשך עבר ליחידת דובדבן שם שימש סגן מפקד היחידה. במלחמת לבנון השנייה לחם כקצין האג"ם של חטיבת הצנחנים. ב-2007 קודם לדרגת סגן אלוף ומונה למפקד גדוד 890. הוא הוביל את הגדוד בלחימה מבצע עופרת יצוקה.



גם לגבעתי יש מח"ט חדש. לחטיבה הסגולה מונה אל"מ דוד (דדו) בר-כליפא. אל"מ בר-כליפא מגיע לחטיבה לאחר שפיקד על החטיבה הדרומית ברצועת עזה, בעברו שימש מפקד גדוד שקד, ומפקד בא"ח גבעתי. את שירותו הצבאי החל בסיירת גולני.



מינויים נוספים: אל"מ דן גולדפוס יהיה מפקד חטיבת הנח"ל, למפקד חטיבת כפיר ימונה אל"מ ציון רצון ואל"מ ט' ימונה למפקד שייטת 13.



עוד סוכמו בדיוני השיבוצים, כי אל"מ גור שריבמן ימונה למפקד בית הספר לקצינים, אל"מ עמית ימין ימונה למפקד בית הספר לחי"ר, אל"מ שרון עומר ימונה למפקד ביסל"ת (בית הספר לתותחנות), אל"מ גיא מרקיזנו ימונה למפקד עוצבת עמוד האש, אל"מ עידו מזרחי ימונה למפקד בהל"ץ (בית הספר להנדסה צבאית), אל"מ שחר בק ימונה למפקד יחידת יהל"ם, אל"מ גיל אגינסקי-פרץ ימונה למפקד בסיס חיפה של זרוע הים ויועלה לדרגת תא"ל, אל"מ שחר שיטרית ימונה לרמ"ח ארגון בזרוע היבשה, אל"מ אמיר לזר ימונה למפקד בסיס רמת דוד בחיל האוויר, אל"מ דותן סיגלר ימונה למקשא״פ (מפקד קשר פיקודי) צפון ואל"מ אביטל מירון-דריילי תמונה לראש מחלקה במפא״ת (מינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית).