אחרי התקרית בה תועדו שוטרי מג"ב משליכים אופניים של ילדה פלסטינית בחברון, הבוקר (שלישי) עלה ברשת סרטון שעלול לסבך את חיילי צה"ל. בסרטון, שלא ברור מתי צולם והיכן בדיוק, פורסם לראשונה בעמוד הפייסבוק של אתר "רמאללה ניוז", ונראה בו רכב של צה"ל שנוסע ברחוב ברמאללה, חולף על פני קבוצת צעירים שיושבת על כיסאות בצד הכביש. 



חיילים משליכים רימון הלם על צעירים פלסטינים ברמאללה

שניות לאחר שהרכב הצה"לי נעלם מן מעיני מצלמת האבטחה שמוצבת במקום, ואז אחד מיושביו השליך רימון הלם לעבר הצעירים, שמיהרו להימלט מהמקום, ואז נראה פיצוץ עז במקום. 



ל"מעריב אונליין" נודע כי האירוע נמצא בבדיקה. 



אתמול הודיעה המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות המדינה, שבדקה את האירוע בו תועדו שוטרי מג"ב משליכים אופניים של ילדה פלסטינית בחברון, כי השוטרים לא יועמדו לדין פלילי. עוד נמסר כי "לאחר תום החקירה ובדיקת ממצאיה נקבע כי חומר הראיות מצביע לכאורה על כך שהתנהלותם של השוטרים הייתה בלתי תקינה ולא מקצועית", וכי הם יועברו "לבחינה ולטיפול פיקודי-משמעתי של הגורמים המקצועיים המוסמכים במשטרת ישראל".





כזכור, שוטר מג"ב תועד בתחילת חודש אוגוסט כשהוא משליך אופניים של ילדה פלסטינית בת שמונה העונה לשם אנוואר בורקאן בחברון, תוך כדי שהיא נשמעת ברקע בוכה וצועקת. תיעוד המקרה עלה בערוץ היו-טיוב של ארגון "בצלם", ובו מוצג השוטר שנמצא ברחוב אל-איבראהימי בחברון יחד עם שוטרים נוספים והפלסטינית בת השמונה שרוכבת על אופניה. בסרטון, הילדה נמצאת ליד גדר רשת החוצה את הרחוב, הסמוך למערת המכפלה, כשמצידו האחד כביש ומהצד השני מעבר להולכי רגל. בשלב מסוים נראה אחד הלוחמים לוקח את אופניה של הילדה מידיה, תוך שהיא בוכה וצורחת. לאחר מכן נראה לוחם אחר, כפי שתועד ע"י תחקירן בצלם, משליך את האופניים לשיחים.