פחות מיממה לפני טקס חילופי המפקדים במשטרה הצבאית החוקרת של צה"ל, נחשפו אמש בחדשות 10 שיחות סגורות שבהן מפקד היחידה היוצא אל"מ ארז רבן מאשים את מחליפו הנכנס אל"מ גיל ממון בעבירות פליליות רבות, בטיוח שלהן ובתפירת תיק לרמטכ"ל היוצא גבי אשכנזי.



מקורן של ההקלטות בשיחות אישיות בין רבן לקצין מהיחידה, אחרי שרבן וממון התלוננו זה נגד זה – ושני התיקים בעניינם נסגרו. בהקלטות מגלה רבן כי ראש אכ"א והפרקליט הצבאי הראשי איימו עליו שיירד מהתלונה שהגיש נגד ממון.



גבי אשכנזי, צילום: מרק ישראל סלם
גבי אשכנזי, צילום: מרק ישראל סלם



ממון היה החוקר המרכזי מטעם מצ"ח. רבן טוען שממון, יחד עם הפרקליט הצבאי הראשי הקודם, דני עפרוני, היו "שתולים" של שר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, ולמעשה תפרו לאשכנזי תיק: "הייתי אצל אשכנזי וסיפרתי לו הכל. גיל ממון יודע לזרות חול בעיניים. הוא סיפר למדינה שלמה סיפורים ואתה מאמין".


נוסף להתבטאויות נגד אשכנזי, טוען רבן לסדרת התנהלויות פסולות לכאורה של ממון: תפירת מכרזים, מינויים פסולים, שיבוש הליכי משפט, הונאת מפקדים ושימוש במשאבי הצבא, גם בחיילים, למשימות אישיות. הוא כינה אותו, בין היתר, "עבריין" ו"איש הזוי".



זאת ועוד, הקצין ורבן מספרים בהקלטות על נהיגה במהירות גבוהה מאוד, טיוח תאונות בכלי רכב צבאיים במהלך משימות פרטיות וניצול קשרים לביטול דוח תנועה באמצעות תרמית.



כעת מקווה רבן שהמינוי של ממון, שיחליף אותו בטקס היום, ייעצר ותיקו ייחקר: "צריך גורם חיצוני ובלתי תלוי שיחקור את האירוע הזה, לכו תתחקרו את כולם, גם אותי. זה בן אדם הזוי, ואסור שיהיה אחד כזה", הכריז רבן.



מדובר צה"ל נמסר בתגובה להקלטות ששודרו: "הדברים המופיעים בציטוטים הם מופרכים וחסרי שחר, ויש להצטער שנאמרו. הפצ״ר כלל לא כתב למפקד מצ״ח מכתב בנושא. לא נאמר לקצין מעולם ש'ייפתח נגדו תיק'. ראש אכ"א שוהה בחו"ל ולא ניתן לבקש את תגובתו. במסגרת החקירה נבדקו טענות שונות, בהן טענות המועלות בשיחות המצוטטות, ולא נמצא בהן בסיס. אל"מ ממון הוכיח לאורך שנות שירותו מקצועיות ומסירות".