צה"ל צפוי לגייס היום (ראשון) לבית הדין המיוחד בקריה שופט בכיר בדימוס שינהל את משפטו של תא"ל במיל' אופק בוכריס, וזאת משום שלפי החוקים בצה"ל, כדי לשפוט קצין בדרגתו יש צורך בשופט בדרגה גבוהה יותר. השופט בדימוס יקבל לצורך כך, זמנית, דרגת אלוף. משפטו של בוכריס, המואשם ב־17 סעיפים של אונס ומעשים מגונים, צפוי לצאת לדרך בקרוב ולהיפתח רשמית בהקראת כתב האישום במהלך ספטמבר.



כבר בימים הקרובים, אולי אפילו היום, יתקיים הדיון הראשון שיעסוק בעיקר בנושאים טכניים הקשורים ללוח הזמנים. כזכור, נגד בוכריס, הנחשב לקצין מוערך ביותר שאף נפצע קשה מאוד במבצע חומת מגן בשנת 2002 וזכה לצל"ש מידי הרמטכ"ל על תפקודו בקרב בשכם, הוגש כתב אישום חמור מאוד המתאר בפירוט שורה ארוכה של עבירות מין, בהן סעיפי אינוס.



לפי אחד הסעיפים, בשנת 2011, בעת שפיקד על חטיבת גולני, ביצע בוכריס מעשה מגונה בחיילת ששירתה תחתיו בלשכתו ונגע באיבריה המוצנעים. הוא מואשם גם שהגיע כמה פעמים למשרדה של החיילת, משך אותה לעברו ונגע בגופה בניגוד לרצונה. לפי כתב האישום, הוא שלח לחיילת מסרונים שבהם כתב כי הוא מתגעגע אליה וכי היא חסרה לו.



בעבירה נוספת המיוחסת לבוכריס תיארה החיילת כי בוכריס קרא לה לחדר מגוריו וכשהיא הגיעה לחדרו הוא הפשיט אותה ונגע בגופה בהיותו עירום.


עבירה נוספת המיוחסת לו היא ביצוע מעשה מגונה בחיילת ברכבו, בעוד נהגו אוחז בהגה המכונית. גם עבירת האינוס המיוחסת לו מתייחסת לתקופה שבה פיקד על חטיבת גולני.