לוחם גדוד נצח יהודה שירה למוות בפלסטיני לא חמוש שהתקרב לעבר עמדת צה"ל סמוך לסילוואד ביום שישי האחרון, חשוד בגרימת מוות ברשלנות. החייל נחקר במצ"ח באזהרה ובחקירתו סיפר כי ביצע נוהל מעצר חשוד מפני שחש בסכנה. לאחר שנחקר שוחרר החייל חזרה ליחידתו. בתוך כך הוצמד לחייל סנגור צבאי שייצג אותו ובצה"ל ממשיכים היום (שני) בחקירת האירוע. 



כזכור ביום שישי האחרון איאד זכריה חמיד (38) הגיע לכיוון עמדה בסמוך לסילוואד. הפלסטיני רץ לעבר עמדת הכוח במקום והלוחם ביצע נוהל מעצר חשוד במהלכו ירה לכיוונו. כתוצאה מהירי הפלסטיני נהרג. החיפוש שנעשה על גופו של הפלסטיני לא נמצא נשק או סכין. שעות לאחר האירוע גופתו נלקחה מהזירה על ידי הסהר האדום והוא נקבר בסילוואד. הפלסטינים טענו כי הוא לוקה בנפשו וכי נורה בגבו. מדובר צה"ל נמסר לאחר האירוע כי כוח צה"ל זיהה את המחבל במהלך סיור שבוצע סמוך למקום, וכי נסיבות האירוע נבדקות והאירוע מתוחקר.



האירוע מצטרף לשורה של תקריות ביטחוניות בסוף השבוע האחרון. ביום שבת בן 18 מחברון נעצר מחסום ליד מערת המכפלה אחרי שהגיע בצהריים חמוש בסכין למחסום משמר הגבול. לדבריו, התכוון לדקור חיילים כדי לנקום את מותו של בן דודו, שדקר חייל בפיגוע בתל רומיידה לפני כחצי שנה. אחד משני המחבלים שנהרגו באותו פיגוע נורו בידי אלאור אזריה.



הסכין שנמצאה אצל הצעיר סמוך למערת המכפלה. צילום: דוברות המשטרה
הסכין שנמצאה אצל הצעיר סמוך למערת המכפלה. צילום: דוברות המשטרה



בתקרית נוספת במחסום קלנדיה נעצרה ערבייה תושבת השומרון כשבחיפוש בכליה נתפסה סכין. היא עוררה את חשדם של החיילים כאשר ניסתה לעבור דרך מעבר הולכי הרגל. בבידוק שערכו בכליה איתרו השוטרים את הסכין והצעירה נעצרה והועברה לחקירה בשב"כ .



ביום שבת פתח כוח צה"ל באש ‏במשולש הגבולות ישראל סוריה ירדן, ליד חמת גדר. בתצפית של צה"ל זוהו שלושה חשודים חופרים באדמה כדי לחצות את הגבול מסוריה לירדן. אחד ממפקדי הכוח ירה 20 כדורים כדי להרחיקם, והשלושה עזבו את המקום.