כוחות הביטחון הרסו הלילה (שלישי) בדורא שבחברון את בית המחבל שהיה מעורב בביצוע את פיגוע הירי בכביש 60 בו נרצח הרב מיכאל מרק ז"ל ונפצעו בני משפחתו בתחילת חודש יולי סמוך ליישוב עתניאל. דובר צה"ל הבהיר כי בהתאם להנחיית הדרג המדיני, הרסו כוחות צה"ל בשיתוף עם לוחמי משמר הגבול והמנהל האזרחי את בית המחבל מוחמד עבד אלמג'יד אלעמאירה. ההריסה בוצעה ללא אירועים חריגים וללא הפרות סדר. 



המחבל אלעמאירה בן ה-38 שנעצר בחודש יולי הוא פעיל מנגנון הביטחון הלאומי של הרשות הפלסטינית. אלעמאירה הודה בחקירתו כי שימש כנהג במהלך הפיגוע. לפני כחודש הותר לפרסום כי בתום פעילות של שירות הביטחון הכללי, צה"ל ומשטרת ישראל נחשפה חוליה של חמאס שביצעה את הפיגוע. בסוף חודש יולי פשטו כוחות הביטחון על דירת המסתור בה הסתתר המחבל, מפקד החוליה מחמד פקיה, שביצע את הפיגוע. במהלך הפשיטה פתח המחבל בירי לעבר הכוחות. בתגובה השיבו הכוחות בירי מספר טילי נ"ט לעבר המבנה בו התבצר החשוד ולבסוף הרסו את הבית בו שהה באמצעות כלי הנדסה והרגו את המחבל. בקרבתו נמצאו אמל"ח, נשק מסוג קלצ'ניקוב ורימון מאולתר. עוד נעצרו שלושה חברי החוליה ובני משפחה נוספים שסייעו לבצע את הפיגוע הרצחני. כמו כן נפצעה פלסטינית באורח קל מחילופי האש אשר פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.



כוחות צה"ל פועלים להריסת בית המחבל בדורא. צילום: דובר צה"ל
כוחות צה"ל פועלים להריסת בית המחבל בדורא. צילום: דובר צה"ל




פיגוע הירי התרחש בכביש 60, סמוך לצומת אדוריים כ-15 ק"מ דרומית לקריית ארבע. כתוצאה מהפתיחה באש, התהפך הרכב ונפגעו ארבעה בני משפחת מרק. צוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו של האב. אם המשפחה חווה מרק, נפצעה באורח קשה ופונתה לבית החולים עם פגיעה חודרת בפלג גופה העליון, כשהיא מורדמת ומונשמת. ילדיהם של בני הזוג, שנכחו עמם ברכב נפצעו גם הם, תהילה בת ה-14 נפצעה באורח בינוני עם חבלת בטן ופדיה בן ה-15 נפגע באורח קל.



פיגוע ירי סמוך לחברון. צילום: דוברות כב"ה יו"ש תחנה אזורית יהודה
פיגוע ירי סמוך לחברון. צילום: דוברות כב"ה יו"ש תחנה אזורית יהודה



מיכאל מרק זכרו לברכה ורעייתו חווה. צילום: באדיבות המשפחה
מיכאל מרק זכרו לברכה ורעייתו חווה. צילום: באדיבות המשפחה