שתי חיילות חולצו היום (שני) על ידי המשטרה הפלסטינית לאחר שנכנסו לעיר טול כרם שביהודה ושומרון והותקפו באבנים. החיילות נסעו ברכב צבאי וככל הנראה השתמשו ב"ווייז", וכאשר נכנסו לעיר הפלסטינית, הותקפו השתיים על ידי מקומיים בזריקות אבנים מאסיביות. השתיים התקשרו למוקד 100 של המשטרה, אשר דיווחה למנהל האזרחי שתיאם את החילוץ מול המשטרה הפלסטינית, שחילצה אותן והעבירה אותן לידי כוחות הביטחון.



"הן ניצלו מלינץ'", אמר גורם ביטחוני שהסביר כי ככל הנראה השתיים נכנסו באמצעות אפליקציית ניווט שהובילה אותן לתוך שטחי הרשות הפלסטינית. בדובר צה"ל מסרו כי "שתי החיילות נכנסו בשוגג לטול כרם ונזרקו לעברן אבנים. החיילות הועברו לידי כוחות הביטחון בסיוע משטרת ישראל ובתיאום עם המנהל האזרחי. נסיבות האירוע נבדקות".



זהו אינו המקרה הראשון בו נכנסו חיילים לערים פלסטיניות תוך כדי שימוש באפליקציות ניווט אזרחיות. במהלך חודש אפריל, שני חיילים הותקפו על ידי המון פלסטיני כאשר יצאו לתדלק רכב צבאי בצומת הגוש. כשיצאו מתחנת הדלק בצומת הגוש הפעילו "ווייז" על מנת לחזור למוצב ואפליקציית הניווט הובילה אותם דרך בית פאג'ר, כפר סמוך לבית לחם, שם נרגמו באבנים על ידי ההמון. שני החיילים הצליחו לצאת מהכפר ללא שימוש בירי לאחר שחברו לכוח שתופס כוננות בגזרה. הרכב נפגע קשות והשניים נפגעו באורח קל מאוד וקיבלו טיפול רפואי מחובש צבאי. מפקד הכוח פתח בתחקיר האירוע.




הרכב נשרף החיילים חולצו לאחר שהסתתרו בבית קברות



כחודשיים לפני כן אירע מקרה דומה, אז שני חיילי צה"ל נכנסו בשוגג לתוך מחנה הפליטים קלנדיה עם רכבם, גם בעקבות שימוש באפליקציית "ווייז". השניים, שהיו ברכב צבאי, זוהו מיד על ידי הפלסטינים והותקפו על ידי המון, שהחל ליידות לעברם אבנים, בקבוקי תבערה והתקרב אליהם. רכבם של השניים נשרף והם נמלטו מהמקום, כשהם מנתקים קשר אחד מהשני. בסופו של דבר, לאחר שעה וקצת הם חולצו מתוך המחנה, מבלי שנפגעו.



הרכב הצבאי שנשרף. צילום: ללא קרדיט
הרכב הצבאי שנשרף. צילום: ללא קרדיט



בתחילה נוצר קשר רק עם אחד החיילים, אשר הצליח לדבר עם כוחות הביטחון, שנכנסו פנימה עם כוחות מפיקוד המרכז, חברו אליו וחילצו אותו. אחרי כשעה נוצר קשר עם החייל השני שהתחבא בחצר אחד הבתים במחנה וגם הוא חולץ. על פי דיווחים פלסטיניים, החיילים הסתתרו בבית קברות, כאשר כוחות הביטחון הצליחו באיתור החיילים באמצעות איכון סלולרי. בהמשך, לאחר עימותים שכללו גם ירי באש חיה מצד המתפרעים, חולץ גם הרכב המפויח.