חטיבת גולני חושפת לראשונה את מסלול ההכשרה של מפקדי השטח בחטיבה: בארבע השנים האחרונות מפקדי השטח בחטיבת גולני עוברים קורס מיוחד - "קומנדו גולני" - שמאגד בתוכו את ההכשרה שמקבלים לוחמים ביחידות מובחרות. "קורס קומנדו הוא קורס שאנחנו עושים בחטיבה זה ארבע שנים, והוא נחשף כעת לראשונה", מספר מפקד הקורס רס"ן נאור עמיחי. "הקורס מיועד לקצינים המצטיינים שאנחנו רואים את אופק השירות שלהם בדרך לתפקידי פיקוד בפלוגות.

זו סדרה של הכשרות שנועדו לחזק את הידע ואת היכולות של המפקדים. בניגוד לאימון השוטף, פה לא מתמקדים בתרחיש ייחוס ספציפי או גזרה ספציפית, אלא יותר בהפיכת המפקד למצוין יותר".  בתהליך ההכשרה המפקדים עוברים אימוני יחידות מובחרות בתחום הקליעה והירי ובתחום ההסוואה, אשר נועדו ללמד כיצד לתת הכשרה מקצועית ברמה גבוהה יותר. בחטיבה החומה רואים בקורס כזה מצמצם פערים בין לוחמי חי"ר ללוחמי יחידות מובחרות.

רכב צבאי באימון של חטיבת גולני. צילום: דובר צה''ל
רכב צבאי באימון של חטיבת גולני. צילום: דובר צה''ל


"אנחנו מביאים מדריכים מקצועיים שלהם עבר מובחר", מוסיף רס"ן עמיחי. "חיזקנו את התחום המקצועי לא רק ברמת הידע, אלא גם ברמת הכלים שלא בטוח שהם יפגשו - כי המטרה היא לפתוח להם את המחשבה. כלומר, המטרה היא לתת לקצין את החוויה של לוחם ביחידה מובחרת כדי שידע להעביר את האווירה ללוחמים.

הם מקבלים אקסטרה של תכנים, שבדרך כלל מקבלים אותם ביחידות מובחרות. למשל, בסדרת השטח הם לומדים לנתח את הזירה ברמות שמעל לפיקוד רגיל בחטיבה. הם לומדים את ניתוח השטח והאויב ואיך להגיע אליו בצורה טובה יותר תוך התייחסות לפרטים שטרם למדו עד היום, כמו סוג השטח, סוג האוכלוסייה וכו'". כאמור, הקורס מועבר כבר ארבע שנים, ובגולני מעידים כי מאז החל השתפרה מקצועיות המפקדים פלאים.