חיל הים עצר בחודש שעבר את חמיס גהאד סעיד עראישי, בן 24 ממחנה הפליטים שאטי שברצועת עזה, פעיל חמאס שתכנן לבצע פיגוע נגד כוחות צה"ל באזור זיקים, כך הותר היום (שלישי) לפרסום. בנוסף, על פי החשד, חראישי היה מעורב בהברחות דרך הים של חומרי נפץ וחומרי גלם לייצור אמצעי לחימה עבור ארגון החמאס וגורמי טרור נוספים ברצועת עזה, החל משנת 2012 ועד למועד מעצרו.



מחקירתו של חמיס בשב"כ, עלה כי היה מעורב בהברחות דרך הים של חומרי נפץ וחומרי גלם לייצור אמצעי לחימה עבור ארגון החמאס וגורמי טרור נוספים ברצועת עזה, החל משנת 2012 ועד למועד מעצרו. באפריל 2016, ניסו חמיס ושותפיו להבריח חומרי נפץ ממצרים לרצועת עזה, אולם הברחה זו לא צלחה מאחר וסוכלה על ידי כוח של חיל הים. כמו כן, בסמוך למועד מעצרו, עלה כי תכנן לבצע הברחות נוספות אשר מיועדות לפעילות טרור. הברחות אלו לא יצאו לפועל נוכח מעצרו.



עוד עלה, כי במהלך שנת 2014, תכנן חמיס לבצע פיגוע כנגד כוחות צה"ל באזור זיקים, תוך שביצע תצפיות ואף רכש אמל"ח לטובת קידומו. בחקירה נחשף מידע רב אודות ציר ההברחות הימיות של חמאס בין רצועת עזה ומצרים ואודות השימוש שנעשה בדייגים ובמבריחים לאורכו של הציר.



מהשב"כ נמסר כי המידע שעלה בחקירה זו, כמו גם בחקירותיהם של פעילי טרור של חמאס שנעצרו באחרונה, חושף טפח נוסף מתוך המאמצים הרבים שחמאס משקיעה בהכנותיה לצורך קידום פעולות הטרור האלימות, הפעם תוך ניצול ההקלות שישראל מאפשרת לאוכלוסיית הדייגים בעזה.