בליל יום שני, שתי חיילות נכנסו בשוגג לעיר טול כרם שבאיו"ש, ערוץ 10 פרסם היום (חמישי) את תמלול השיחה למוקד 100 שביצעו החיילות והובילה לחילוצן. על פי התחקיר הראשוני השתיים נסעו מכיוון בקעת הירדן לבסיס בית ליד. אך נשאלת השאלה, כיצד שתי חיילות נסעו ללא נשקים, ברכב לא ממוגן ברחבי יהודה ושומרון?





במהלך השיחה נשמעת אחת החיילות מדברת עם מוקדן המשטרה, ומתארת שהיא נכנסה ל"כפר" פלסטיני, אך לא מצליחה להסביר לו את מיקומה בזמן שהן מותקפות על ידי המון: "בבקשה, אנחנו נקלענו לכפר ערבי, אני מתחננת, אני חייבת שתבואו להציל אותי מפה, אני לא יודעת איפה אני. אני בשטחים ואני עם בחורה אחת וזורקים עלינו אבנים והפרצוף שלי מדמם". במהלך השיחה, שנמשכה ארבע דקות, ניסה המוקדן להשיג את מיקום החיילות ואף לאכן אותן בעזרת הודעת SMS. בהמשך, הוא הדריך אותן להמשיך בנסיעה, עד שהשיחה נותקה בגלל בעיות קליטה.



הרכב שנרגם באבנים בטול כרם. צילום: תקשורת פלסטינית
הרכב שנרגם באבנים בטול כרם. צילום: תקשורת פלסטינית



לאחר שהצליחו במשטרה לאתר את שתי החיילות, המשטרה יצרה קשר עם המנהל האזרחי, שפנה למשטרה הפלסטינית, זו חילצה את החיילות ללא פגע. "הן ניצלו מלינץ'", אמר גורם ביטחוני בתגובה לאירוע. בדובר צה"ל מסרו בליל האירוע כי "שתי החיילות נכנסו בשוגג לטול כרם ונזרקו לעברן אבנים. החיילות הועברו לידי כוחות הביטחון בסיוע משטרת ישראל ובתיאום עם המנהל האזרחי".