ניסיון פיגוע דקירה אירע היום (שישי) בשער שכם, כשמחבל כבן 20 הגיע מכיוון העיר העתיקה וניסה לדקור כוח צה"לי שהיה במקום. אחד מלוחמי מג"ב שהיו באזור במשימת אבטחה וביטחון, הבחין במחבל תוך שהוא מתקדם לעבר הכוח ומניף שני סכינם. המחבל נע במהירות לכיוונם כאשר הוא צועק "אללה אכבר". בתגובה, הכוח פתח באש לעבר המחבל. באירוע לא היו נפגעים לכוחותינו והמחבל חוסל.



בחיפוש שנעשה לאחר מכן בכליו של התוקף נמצאו שני סכינים, בנוסף לשניים שנשא בידיו. לפי הודעת דוברות המשטרה בנושא, "ניסיון דקירה אירע בשער שכם, כשמחבל ניסה לדקור שוטר. לא היו נפגעים והמחבל נוטרל בזירה".



הסכינים שנמצאו בכליו של המפגע. צילום: דוברות המשטרה
הסכינים שנמצאו בכליו של המפגע. צילום: דוברות המשטרה



פחות משעה לאחר מכן, אירע ניסיון פיגוע נוסף בצומת אליאס בכניסה לקריית ארבע. שני מחבלים, גבר ואישה, שניסו לדרוס שלושה אנשים, זוהו על ידי כוחות הביטחון ונוטרלו במקום. המחבל נהרג במקום והמחבלת נפצעה אנושות וטופלה על ידי טיפול נמרץ צבאי. ברכבם של שני המחבלים אותרה סכין. גם באירוע זה לא היו נפגעים בנפש לכוחותינו. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לשלושה נערים כבני 15 שלקו בחרדה ונפצעו קלות במהלך מנוסתם מהזירה. השלושה פונו לבית החולים "שערי צדק" בירושלים.



על פי סוכנות מען המחבל שנהרג בצומת אליאס הוא פיראס מוסא חדיר, מבני נעים הסמוך לחברון. ברכב הייתה ארוסתו ראר׳ד עבדאללה חדור, שאחותה מאג׳ד ניסתה לבצע פיגוע באותו מקום לפני כמה חודשים ונהרגה.



זירת ניסיון הפיגוע בקריית ארבע. צילום: הצלה יו"ש
זירת ניסיון הפיגוע בקריית ארבע. צילום: הצלה יו"ש





ניסיונות הפיגוע מגיעים בתקופה שקטה יחסית. ניסיון הפגיעה האחרון בכוח צה"ל אירע לפני עשרה ימים, כשירי בוצע לעבר כוח שעסק בפעילות שגרתית סמוך לגדר המערכת שבצפון רצועת עזה. באירוע לא היו נפגעים וצה"ל הגיב בירי לעבר שתי עמדות השייכות לחמאס.



בסוף חודש אוגוסט נעשה ניסיון נוסף לפגע, כשתושבת השטחים כבת 20 הגיעה אל מעבר קלנדיה לאחר שנכנסה דרך מעבר הולכי הרגל. בבידוק שבוצע עליה נתפס בתיקה סכין והחשודה נעצרה לחקירה.



רצה לדקור כנקמה על מות בן דודו


באותו היום, הגיע למחסום הסמוך למערת המכפלה חשוד נוסף כבן 18 אשר עורר את חשדם של לוחמי משמר הגבול שפעלו במקום. הלוחמים קראו לחשוד לעצור והחלו לבצע בידוק מדוקדק בכליו, על גופו של החשוד אותר סכין. מבדיקה עלה כי הוא הגיע על מנת לבצע פיגוע דקירה כנקמה על מותו של בן דודו, שאף הוא נורה במהלך פיגוע דקירה אותו ביצע לפני כחצי שנה לערך. החשוד, תושב חברון, נעצר ונלקח להמשך חקירה של כוחות הביטחון.