הפלסטינים חלוקים בדעתם בנוגע להתחדשות הפיגועים בסוף השבוע. בזמן שבאמצעי התקשורת האשימו שוב ושוב את כוחות הביטחון ב”רצח בדם קר, בכוונה להביא להסלמה במצב”, בשוליים נשמעו גם קולות אחרים, המותחים ביקורת על ניסיונות ההתאבדות של  צעירים המנסים לבצע פיגועים. 

הליגה הערבית גינתה את מעשי ההרג של פלסטינים בידי ישראל וקראה לקהילה הבינלאומית ולמועצת הביטחון להגיב למה שהיא מכנה "ההוצאות להורג שישראל מבצעת". בהודעה שפרסם עוזר מזכיר הליגה לענייני פלסטינים סעיד בן עלי הוא אמר כי ישראל מנסה להסלים את המצב ומתעלמת מהניסיון לשים קץ לקיפאון המדיני.
ירדן גינתה את הרג הירדני שניסה לבצע פיגוע בשער שכם. גם בני משפחתו דחו את טענות כוחות הביטחון על האירוע. “יש לנו  ספק גדול בנוגע להודעת ישראל שהוא ניסה לדקור חייל”, סיפר לסוכנות מען אחד מקרובי משפחתו.

גם משפחתו של אחד המחבלים שנהרגו בתל רומידה מאשימה את החיילים. “הצבא הוציא אותו להורג בדם קר”, אמר אחד מקרוביו. אלא שלאחר פרסום הסרטון שבו נראה המחבל מנסה להוציא סכין, נשמעו קולות אחרים ונמתחה ביקורת על ניסיונות ההתאבדות של הצעירים הפלסטינים. 
“צריכים לערוך בדק בית עמוק כדי להבין מה גורם לצעירים בתחילת חייהם לצאת ולנסות להתאבד”, אמר מקור פלסטיני ל”מעריב־השבוע”. “לא יעלה על הדעת שצעיר יבוא עם סכין וינסה לפגוע בגדוד של חיילים חמושים מכף רגל עד ראש, אלא אם הוא סובל ממצוקה מסוימת. לצערי, לא מדברים על זה, כי כל מי שייצא נגד הפיגועים ידביקו לו את הכינוי 'בוגד' שמנסה לפגוע בזכר השהידים ובאינתפאדה”