המחבל שביצע את פיגוע הדקירה באפרת הבוקר (ראשון) תועד במצלמות מוקד הביטחון של היישוב כשהוא עושה את דרכו לכיוון היישוב. בפיגוע קצין מילואים בן 30 באורח בינוני. בסרטון ניתן לראות את המחבל מגיע לפאתי היישוב, ולאחר מכן מסתתר מאחורי שיח. יש לציין כי היישוב אפרת אינו מגודר, אך בסביבות היישוב פועל מוקד ביטחוני עם עזרים טכנולוגי חדישים מאוד.



על פי הסרטון, המחבל תועד לראשונה במצלמה כבר ב-1:42 בלילה. המוקד הזעיק את כוחות הביטחון שפתחו בסריקות אחר המחבל, בהא א-דין מוחמד חליל, בן 20 מהכפר ארטאס שליד בית לחם. עם זאת, הם לא הצליחו לתפוס אותו, וכאמור, הוא הצליח לדקור את הקצין לפני שנורה על ידי לוחם צה"ל שפצע אותו באורח בינוני.



ראש מועצת אפרת עודד רביבי, אמר כי "כיתת הכוננות של המועצה אפרת בשילוב כוחות צה"ל מנעו הבוקר פיגוע במועצה אפרת והצילו חיים. אנחנו ערוכים במשך 365 ימים בשנה לאורך כל שעות היממה. כיתת הכוננות של אפרת עוברת הכשרה גבוהה ומבצעת תרגילים גם באופי תרחיש כזה לעתים תכופות. אנחנו נמשיך להעניק לתושבי אפרת הגנה ובטחון מקסימליים ונמשיך לשלוח אלפי ילדים למוסדות החינוך".



עוד הוסיף רביבי כי מערכת ההגנה היישובית הנעזרת בטכנולוגיה חדישה הוכיחה את עצמה. "אפרת לא מגודרת, אנחנו לא אוהבים להיות בתוך גדרות ופיגועי העבר במקומות אחרים הוכיחו כי גדרות גם לא מונעות פיגועים, לעומת זאת כאמור, אותם עזרים טכנולוגים וכיתת כוננות מקצועית בשילוב צה"ל יכולים לבצע את העבודה הביטחונית לא פחות טוב"