שני שוטרים נפצעו הבוקר (שני) באורח בינוני עד קשה בפיגוע דקירה שהתרחש בשער הפרחים בירושלים. המחבל הדוקר נוטרל במקום על ידי השוטר שהותקף. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה העניקו טיפול רפואי לגבר בן 45 שנפצע באורח בינוני עד קשה ולאישה בת 38 שנפגעה באורח קשה. השניים פונו לבתי החולים כשהם סובלים מפציעות חודרות בפלג גופם העליון. 



מבירור פרטי הפיגוע עולה כי מחבל בשנות ה-20 לחייו תושב מזרח ירושלים שהיה באזור שער שכם, הבחין בשני שוטרים שהיו בדרכם לתחנת שלם והלך בעקבותיהם. כשהגיע לכיוונם, שלף סכין ודקר אותם מספר פעמים בפלג גופם העליון. השוטר שפעל במהירות, הצליח לדרוך את נשקו ולנטרל את המחבל.



השוטרת פונתה לבית החולים "שערי צדק" בירושלים במצב קשה והשוטר פונה לבית החולים "הדסה עין כרם" במצב בינוני עד קשה. המחבל נפצע באורח קשה ופונה לבית החולים "הדסה הר הצופים" כשהוא מונשם ומורדם לאחר שנפגע מירי בגפיים ובראש.



פרמדיק מד"א רן אבלס שטיפל בפצועה קשה סיפר: "הגענו למקום בכוחות גדולים ומיד כשהגענו למקום ראינו שני פצועים שוכבים, אישה כבת 38 הייתה בהכרה מעורפלת וסבלה מפציעה חודרת בפלג גופה העליון. הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני מציל חיים שכלל עצירת דימומים ופינינו אותה במהירות בניידת טיפול נמרץ. פצוע נוסף באורח בינוני טופל גם הוא בזירה ופונה לבית החולים".



חובש רפואת חירום במד"א דודו חזנוביץ שטיפל בפצוע בינוני-קשה סיפר: "כשהגעתי למקום ראיתי גבר כבן 45 בהכרה מלאה עם פציעה חודרת בפלג גופו העליון, מטופל ע"י פרמדיק כונן של מד"א, סייעתי לו בטיפול הרפואי שכלל חבישה ועצירת דימומים ובתוך זמן קצר מאוד פיניתי את הפצוע לבית החולים כשהוא במצב בינוני-קשה להמשך טיפול רפואי".



מאוחר יותר בשעות הצהריים, אירע ניסיון פיגוע נוסף. שני מחבלים הגיעו לאזור מערת המכפלה וניסו לדקור חיילי צה"ל. המחבלים נוטרלו על ידי הלוחמים במקום. באירוע לוחם אחד נפצע באורח קל בידו. 



זירת האירוע בשער הפרחים. צילום: מד"א
זירת האירוע בשער הפרחים. צילום: מד"א



רגעים לאחר הפיגוע. צילום: מד"א
רגעים לאחר הפיגוע. צילום: מד"א



גל הטרור חוזר


האירוע היום מתרחש לאחר רצף של פיגועים. קצין צה"ל נפצע אתמול לפנות בוקר באורח בינוני בעת שעצר מחבל שניסה לחדור ליישוב אפרת במטרה לבצע פיגוע. בסביבות השעה 2:00 לפנות בוקר זיהתה מערכת האבטחה ביישוב דמות המסתובבת בטווח של כ־400 מטר מחוץ ליישוב. כיתת הכוננות של אפרת הוקפצה למקום יחד עם כוחות צבא.



במהלך כל הלילה בוצעו סריקות, כשבשלב מסוים גם השב"כ נכנס לתמונה. כשעלתה השמש, הבחינו הכוחות בפלסטיני שארב בשיחים. סיור צה"לי הגיע לאזור, שלא נסרק, ואז קפץ מבין השיחים המחבל, דקר את הקצין ופצע אותו באורח בינוני.



הכוח שגיבה את מפקד החוליה ירה במחבל והצליח לפצוע אותו. כוח תאג"ד שהגיע למקום יחד עם אמבולנסים של מד"א והצלה איו"ש החלו לטפל בקצין ובמחבל, שנורה בראשו.



במשך שעה ארוכה הוחלט ביישוב להמתין עם יציאת הילדים לבתי הספר והגנים וסריקות נרחבות בוצעו במטרה לאתר מפגעים נוספים. לאחר שלא נמצא דבר, הוחלט על חזרה לשגרה. מבית חולים הדסה עין כרם נמסר כי הקצין הגיע לבית חולים במצב בינוני ובהכרה ולאחר טיפול אושפז ביחידה לטיפול נמרץ. אל יחידת הטראומה פונה גם המחבל מאירוע הדקירה באפרת. הוא נפצע מירי בראשו ומצבו בינוני.



מעבים כוחות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בדבריו בפתח ישיבת הממשלה גם לרצף הפיגועים בסוף השבוע, ואמר כי "בסוף השבוע נעשו מספר ניסיונות לפגוע בחיילי צה"ל ובאנשי כוחות הביטחון. אני משבח את התגובה המהירה של החיילים, של השוטרים, ואני שולח איחולי החלמה בשם הממשלה כולה לפצועים".



לדבריו, "לקראת חגי תשרי רף הסיכון עולה. צה"ל והמשטרה מעבים כוחות, גורמי הביטחון נמצאים בערנות מוגברת, ואני אפגוש אותם היום כדי להבטיח שנהיה מוכנים להגן על אזרחנו בתקופה הרגישה הזאת. במקביל עינינו נשואות גם לצפון. לא ניתן לפתוח ברמת הגולן חזית נוספת נגד מדינת ישראל, לא שם ולא בשום גזרה אחרת".



בדיון, הנחה ראש הממשלה לתגבר את כוחות המשטרה, בעיקר בעיר העתיקה וסביב הר הבית, ולפעול בנחישות נגד כל ניסיון להפר את הסדר במקום. נתניהו הורה לפנות ליו"ר הכנסת ולבקש שיפעל להמשך מניעת עליית ח"כים ושרים להר הבית בתקופה רגישה זו.