גורמי אופוזיציה בסוריה פרסמו תיעוד מהוצאתו להורג של המרגל הישראלי אלי כהן, שנתלה בדמשק בשנת 1965 בידי משטרו של אמין אל-חאפז.  כהן, יליד מצרים, שירת את המוסד בסוריה, חדר לצמרת השלטון ונחשב למרגל שהעביר מידע יוצא דופן באיכותו שסייע רבות לניצחון במלחמת ששת הימים. ב-1965 נחשפה העברת המידע שלו לישראל והוא נשפט והוצא להורג. 

 



תמונותיו של אלי כהן, לאחר שהוצא להורג ונותר על הגרדום, פורסמו בזמנו בכל העיתונים בעולם הערבי, בעולם וגם בעיתוני ישראל. קשה לומר שהתיעוד מחדש דבר מה משמעותי, או שופך אור חדש על הפרשה, אך הוא מאפשר לראות את התיעוד בתנועה. גם אז, בתמונת הסטילס שהופצו, ניתן היה לראות כי הוצמדה לגופו ההודעה בערבית שמסבירה את גזר הדין שלו. 
לא ברור אם הסרטון לא הגיע כבר קודם לכן לידי המשפחה, או קהילת המודיעין של ישראל. כמו כן, לא ברור מה מקור הסרטון, האם מדובר בצילום של עובר אורח במצלמה פרטית או צילום של גורם רשמי סורי כמו צלם של משרד ההסברה.

אלי כהן. רפרודוקציה: רענן כהו
אלי כהן נתלה בכיכר מרכזית בדמשק וההוצאה להורג הייתה פומבית ומאות אנשים הגיעו או אולצו לבוא כי לצפות בה. זה נעשה כמסר של של המשטר בדמשק שרצה לומר לבני עמו כי סופו של כל בוגד או מרגל יהיה דומה.