הפלסטינית בת ה-12 שנורתה הבוקר (רביעי) במחסום אליהו לאחר שעלה חשד כי בכוונתה לפגע, היא אחייניתה של מחבלת שניסתה לבצע פיגוע באותה נקודה לפני כעשרה חודשים. אולם בניגוד לדודה שנשאה סכין, בבדיקת חבלן היום, לא נמצא דבר בתיקה של הנערה. בתחקור ראשוני במעבר, אמרה בת ה-12: "באתי למות". היא נפצעה באורח קל ופונתה על ידי מד"א לבית חולים "מאיר" בכפר סבא.



הנערה, בראאה רמדאן עוויסי מקלקיליה, הגיעה בהליכה לכיוון מעבר כלי רכב הסמוך לאלפי מנשה. היא התקדמה למקום אסור לכניסת הולכי רגל כשהיא נושאת תיק חשוד. בתגובה, מאבטחי רשות המעברים במעבר הורו לה לעצור מספר פעמים ולאחר מכן ירו יריית אזהרה באוויר. כשהנערה לא עצרה, ירו הכוחות ירייה אחת ברגלה.



הנערה הלכה בעקבותיה של דודתה רשא עוויסי, בת ה-23 שנורתה למוות לאחר שביצעה ניסיון פיגוע באותו מעבר בנובמבר 2015. בחיפוש בכליה של המחבלת נמצא מכתב התאבדות ופרידה ממשפחתה. במכתב ההתאבדות כתבה הדודה: "אני לא יודעת מה יקרה לי בסוף הדרך. אני עושה זאת בדעה צלולה כהגנה על המולדת, על הנערים והנערות. איני יכולה לסבול את מה שאני רואה ואני לא יכולה לסבול יותר. הוריי, אבי, אחיותיי, סלחו לי על מה שאעשה. אני אוהבת אתכם. במיוחד ארוסי. אני מצטערת על כל מה שיקרה לי בדרך ושזו הדרך בה אני מסיימת".



סכין ומכתב ההתאבדות של המחבלת משנת 2015. צילום: רשות המעברים במשרד הביטחון
סכין ומכתב ההתאבדות של המחבלת משנת 2015. צילום: רשות המעברים במשרד הביטחון



האירוע היום ממשיך את רצף פיגועי הטרור בגל הטרור שהתחדש בסוף השבוע שעבר. ניסיון דקירה אירע אתמול סמוך לכפר בני נעים, מזרחית לחברון. מתחקור עלה כי מחבל ניסה לדקור חייל צה"ל במהלך בידוק בכניסה לכפר בני נעים. אין נפגעים בקרב כוחות צה"ל, המחבל נורה ונהרג.



לדברי הפלסטינים, המחבל הוא עיסא מחמוד סאלם טראיירה, בן 16, תושב בני נעים, בן החמולה של מוחמד טראייה, המחבל שרצח ב-30 ביוני את הנערה הלל יפה אריאל ז"ל בת ה-13.5 במיטתה בקריית ארבע.