רשת החדשות הלבנונית LBC דווחה היום (רביעי) כי גורמי אופוזיציה סוריים טוענים שהם מחזיקים בשרידי גופתו של המרגל הישראלי אלי כהן ז"ל, וכי הם יעבירו אותם לידי ממשלת ישראל. הרשת טוענת כי תתן פרטים נוספים אודות העניין במהדורת חדשות שלה בהמשך הערב. אלמנתו, נדיה כהן, אמרה לחדשות 10 כי היא "מופתעת מהדיווח ומתפללת שהוא אמין". אולם לאחר מספר שעות התברר כי הדיווח הוסר מאתר האינטרנט של הרשת. 

צילום של הדיווח באתר LBC. צילום מסך



הדיווח לא אומת על ידי אף גורם רשמי עד כה, ויש הטוענים כי הוא אינו סביר וכי גופת אלי כהן לא נקברה בצורה שתאפשר לישראל להשיג אי פעם את שרידיו. 



אתמול פורסם בהרחבה בישראל סרטון הווידיאו המתעד את הרגעים שלאחר הוצאתו להורג של אלי כהן, אשר הפיצו גורמי אופוזיציה בסוריה. אלמנת אלי כהן, נדיה כהן, סיפרה ל"מעריב" כי: "התמונות האלה הציפו אותי בזיכרונות, החיו מחדש את הכאב החד והעלו שוב את הספקות שמקננות בתוכי: 'אולי זה לא הוא? אולי זה מישהו אחר שם בקצה החבל?'.



לדבריה, המוסד מעולם לא הראה לה ולבני משפחתה את הסרטון שהופץ היום. "הם מעולם לא הראו לי. הם לא הראו לנו כלום. גם בטלוויזיה מעולם לא ראיתי סרטון דומה. בזמן המשפט של אלי, המוסד התקין אצלי טלוויזיה וראיתי חלק מהמשפט ששודר בטלוויזיה הסורית, אבל את המחזה של הוצאתו להורג של אלי לא ראיתי. בשבילי זה יום לא קל, יום קשה", סיפרה על האירועים שקרו לפני יותר מחמישים שנים. 
 

 

 
היא הביעה תקווה כי דווקא בזכות מלחמת האזרחים העקובה מדם המתחוללת בסוריה יקום מישהו מבין אזרחי המדינה המדממת ויגלה היכן טמונות עצמותיו של המרגל הישראלי. "אני מקווה שאחרי הפרסום הזה באיזה מקום יקום אזרח סורי, שהמשטר הרג את אשתו וילדיו ואת בני משפחתו, שיקום ויספר לנו איפה אלי. שיקום צדיק אחד בסדום הסורית ויגיד לנו איפה הגופה כדי שנקבל את הנחמה ואת השקט הנפשי שלנו", אמרה כהן. 
 
 כהן, יליד מצרים, שירת את המוסד בסוריה, חדר לצמרת השלטון ונחשב למרגל שהעביר מידע יוצא דופן באיכותו שסייע רבות לניצחון במלחמת ששת הימים. ב-1965 נחשפה העברת המידע שלו לישראל והוא נשפט והוצא להורג.