כשבוע לאחר שאלאור אזריה ירה במחבל מנוטרל בחברון, קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו שיחת טלפון עם צ'רלי אזריה, אביו של החייל, העומד למשפט על הריגה. בסוף השבוע שוב עלתה השיחה לכותרות, לאחר שנתניהו אמר כי הוא אינו מתחרט על קיום השיחה ואף אמר כי טלפן גם להורים שכולים. דבריו עוררו סערה וטענות כי ביצע השוואה בין החייל היורה לבין חללי צה"ל.



הבוקר (ראשון) לשכת ראש הממשלה הכחישה את ההשוואה. "רה"מ נתניהו לא השווה בין החייל אלאור אזריה לבין חיילים שנפלו. זהו ניסיון שפל, מעוות ושקרי להציג כך את דבריו. רה"מ נתניהו מכבד את המשפחות השכולות ומשפחות הנעדרים, ומודע היטב לכאבן הבלתי אפשרי".



בראיון לרשת ב' אמר נתניהו, כי הוא "חושב שאם מישהו פירש את דבריי בצורה כזו זה פירוש מוטעה. אני מאוד מכיר ומודע לעומק השכול של משפחות שאיבדו את יקיריהן אני מכיר את זה מיד ראשונה ולא הייתה כוונה להשוואה. מה שעשה עיתון אחד ידיעות אחרונות ששם פרשנות מאמר דעה על הכותרת הראשית מדובר בפרשנות מעוותת והם צריכים לחשוב פעמיים, זו הייתה אמירה לא מוצלחת".



הערב שידר ערוץ 20 את הקלטת השיחה בין נתניהו לבין צ'רלי אזריה, בה נשמע אומר האב לראש הממשלה: "נתתי את כל החיים למדינה. אני איש משטרה מעל שלושים שנה, חקרתי עבריינים, הכנסתי עבריינים לבתי סוהר והובלתי אותם עם אזיקים בידיים, וכשאני רואה את הבן שלי עם אזיקים...".



על כך ענה לו נתניהו: "צ'רלי אני מבין ללבך. אני גם סומך על צה"ל ועל הבדיקה ויתנו לו את כל הזכות להגן על עצמו. אני רוצה שתאמין בזה ואני רוצה שתפעלו גם ההתאם לזה. תציגו את כל מה שיש לכם להציג והבדיקה תהיה הוגנת ומקצועית, בזה אני בטוח".



ראש הממשלה הוסיף: "הנקודה הראשונה היא שאני בטוח שהבדיקה תתחשב בנסיבות המיוחדות. הנקודה השנייה היא שאני סומך על צה"ל ועל הרמטכ"ל ועל הבדיקה במאה אחוז ועם ישראל צריך להישאר מלוכד סביב הצבא אין לנו עוד צבא", אמר נתניהו והוסיף: "שמעתי את הדברים שאמרת, אני אבא לחייל אני מבין את המצוקה שאתם נמצאים בה החיילים שלנו בחודשים האחרונים עומדים בנחישות ובאומץ לב מול מחבלים שבאים להרוג אותם והם נדרשים לקבל החלטות הזמן אמת תחת תנאי לחץ ואני בטוח שהבדיקה תהיה הוגנת ומקצועית.



אזריה: "אנחנו, המשפחה, בסך הכל מבקשים משפט צדק. שלא ישפטו אותו בשטח בלי ממצאים ובלי שום דבר. יש דברים שאדוני כנראה לא יודע ואם הוא ידע הכל ישתנה. אני רוצה להזמין את אדוני לביתי". 



נתניהו הוסיף ואמר לאב: "שמעתי את הדברים שאמרת וכאבא לחייל אני מבין את המצוקה שאתם מצויים בה. החיילים שלנו עומדים בחודשים האחרונים, באומץ לב ובנחישות מול התקפות טרור ומול מרצחים שבאים להרוג אותם. הם נדרשים לקבל החלטות בזמן אמת, בתנאי שטח, בלחץ ובאי וודאות. זו מציאות לא פשוטה ואני בטוח שהבדיקה מתחשבת במכלול הנסיבות הללו. אני משוכנע שהיא תהיה מקצועית והוגנת כלפי הבן שלך".



הנקודה הראשונה היא שאני בטוח שהבדיקה תתחשב בנסיבות המיוחדות. הנקודה השנייה היא שאני סומך על צה"ל ועל הרמטכ"ל ועל הבדיקה במאה אחוז ועם ישראל צריך להשאר מלוכד סביב הצבא אין לנו עוד צבא.