מנסים לשמור על אופטימיות: אתי אזריה, האחות הבכורה במשפחת החייל אלאור אזריה, התייחסה הבוקר (שני) בשיחה עם גל"צ להקלטת השיחה של אביה, צ'רלי אזריה, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שהתקיימה בתחילת המשפט בעניינו של החייל ופורסמה אמש. במהלך הראיון סיפרה על מאבקה של המשפחה והניסיון לשמור על אופטימיות, והציגה את הקושי להתמודד מול הכאב הגדול של קרוביה.



מה למדת מהשיחה של אביך עם נתניהו?
"זה מאוד לגיטימי שראש ממשלה מתקשר וכל הכבוד לו שעשה זאת. הוא בסך הכל דיבר עם משפחה ישראלית שנקלעה למצוקה איומה וניסה לחזק אותנו".



את מרגישה שנתניהו מגבה אתכם?
"אני לא יכולה להגיד שהוא מגבה, אבל הוא מחזק אותנו".



הוא אמר לאביך את מה שאומרים לכם מתחילת הדרך - לתת לצה"ל לערוך את הבדיקה
"נכון. אנו סומכים על בית הדין ובסופו של דבר אני מקווה שהם יתעלמו מכל הגורמים שאמרו דברים לא אחראים על אלאור ושלאח שלי תינתן האופציה למשפט צדק. ברור שאני לא אובייקטיבית, אבל אני משאירה את ההחלטה לבית הדין, אני בטוחה שהם ישפטו בצורה הכי טובה".



משפחת אזריה בבית הדין הצבאי. צילום: אבשלום ששוני



במהלך הראיון הושמעה לאזריה הקלטה של נשיא המדינה ראובן ריבלין, בה התייחס לנושא ואמר: "אני מציע לכל עם ישראל לא להתלבט ולתת ביטחונו בצה"ל ובמערכת". לדבריה, "לא שמעתי את הדברים האלה של ריבלין. אני לא אוהבת לשמוע את ההתייחסויות בתקשורת, זה די חדש לי".



"המשפחה שלי מתפרקת"



ומה את חושבת על הדברים?
"דבר אחד יכולה להגיד לך, אנחנו התחלנו כמשפחה נורמטיבית, שקטה מאושרת ובבום אחד נפלנו. אני עומדת מהצד ואני רואה את המשפחה שלי, נופלת מתרסקת ומתפרקת לאט לאט. זה עלה בבריאות של דוד שלי, אבא שלי, ואמא שלי עוד מעט נופלת מהרגליים", אמרה בבכי.



"אנחנו לא לבד. יש לנו הרבה תומכים והעם מחזק אותנו מאוד. אבל אני רק חושבת על אחי, תבין הוא בסך הכל בן 19 ולפני שנה היה מצטיין. אני לא נכנסת לעניין המשפטי, אבל הוא במעצר כבר חצי שנה, אבא שלו בשיקום, דוד שלי אחרי אירוע לב, אני והאחים מנסים כמה שיותר להחזיק את הבית. אבי זה האדם הכי חזק שאני מכירה בכל חיי ואני בת 30, וגם הוא התמוטט וקרס בסופו של דבר. דוד שלי היה איתנו 24 שעות ביממה וחיזק אותנו וגם הוא התמוטט. הפחד הכי גדול שלי הוא שגם לאמא יקרה משהו ונישאר אני ואחיי הקטנים להתמודד לבד".



הפחד הכי גדול - להתמודד לבד". אביו של אלאור אזריה בבית הדין. צילום: אבשלום ששוני



אלאור ירה 11 דקות אחרי התקרית, את מבינה את מי שעם כל הרצון להבין, מתקשה להתחבר ולגבות?
"האנשים שמאוד קשה להם להתחבר לא נמצאים בדיונים, לא שומעים את העדים, הם מסדרים לעצמם את התמונה באופן ברור לחלוטין. כל אחד יכול להביע את דעתו, אבל אף אחד מאלה לא נמצא שם ושומע".



לסיום הוסיפה: "מההתחלה המשפט הזה התחיל כמשפט שדה, אבל אנחנו מאוד אופטימיים במשפחה. אלאור הוא ילד כל כך חזק ואני פשוט גאה בו, הוא הולך עם האמת שלו והיא תמיד מנצחת".