פרשת תא"ל (מיל') אופק בוכריס הולכת לגישור. התביעה הצבאית וסנגוריו של הקצין הבכיר במיל' הנאשם באונס הודיעו היום (שני) כי הם מקבלים את הצעת בית הדין הצבאי לקיים הליך של גישור בפני כבוד השופט, האלוף (מיל') אילן שיף, לשעבר נשיא בית הדין הצבאי לערעורים ולפני כן כפרקליט הצבאי הראשי. גורם צבאי הוסיף כי בית הדין העלה את ההצעה מבלי שנחשף לראיות בתיק, שכן המשפט טרם החל. בשל הליך הגישור צפוי להידחות מועד תחילת המשפט, שהיה אמור להיפתח ביום חמישי הקרוב בבית הדין המיוחד בקרייה. 



התביעה הצבאית הסכימה להליך גישור לא לפני שהובטח לשתי המתלוננות כי ההסכמות שיושגו יעברו לעיונן. עו"ד אביטל בן נון, פרקליטת המתלוננת הראשית א', הגיבה לעניין ואמרה כי "אנו סבורות שיש בהסכמתו של בוכריס משום נסיגה מהקו הקבוע שלו בדבר הכחשה גורפת. נביע עמדתנו להצעה קונקרטית. רמז מבורך של תחילתה של לקיחת אחריות של בוכריס על מעשיו". מנגד אומרים בסביבתו של בוכריס כי הסכים להליך רק בתנאי שלמגשר יעמדו הכלים להכריע כי אין מקום להגשת כתב האישום.



בחודש שעבר התקיים בבית הדין בקריה הדיון הראשון, שעסק בעיקר בנושאים טכניים הקשורים ללוח הזמנים במשפטו של תא"ל אופק בוכריס. בתחילת הדיון אמר עורך הדין רועי בלכר, סנגורו של בוכריס, כי "אנחנו כופרים בכל האישומים ורוצים להציג קו הגנה מסודר. אנחנו מבקשים ישיבת הקראה של כתב אישום באמצע נובמבר ושלב הוכחות באמצע ינואר".



השופטת אל"מ אורלי מקקמן אמרה בתגובה כי "זה גובל בעינוי דין" ועו"ד בלכר ענה לה כי "התיק הוא כבר בעינוי דין". עו"ד עודד סבוראי מצוות ההגנה אמר כי "קו ההגנה בתיק מוכר וישנם פרטים שיצריכו את התייחסותנו אבל קו ההגנה ידוע ומוכר". בתגובה ענתה, עו"ד אל"מ שרון: "הגשנו כתב אישום בתיק לפני חודש. זה תיק חמור עם מתלוננות שאמורות להעיד. דרישת ההגנה היא בלתי אפשרית מבחינתנו ומבחינת המתלוננות - חומר החקירה הועבר אליהם, כמות נכבדה של החומר, חלקו עבר יותר מפעם אחת", הדגישה עו"ד זגגי, "ככל שאנחנו יודעים, כלל החומרים נמצאים בידי ההגנה אבל נעשה בדיקה נוספת".



כזכור, נגד בוכריס, הנחשב לקצין מוערך ביותר שאף נפצע קשה מאוד במבצע חומת מגן בשנת 2002 וזכה לצל"ש מידי הרמטכ"ל על תפקודו בקרב בשכם, הוגש כתב אישום חמור מאוד המתאר בפירוט שורה ארוכה של עבירות מין, בהן סעיפי אינוס. לפי אחד הסעיפים, בשנת 2011, בעת שפיקד על חטיבת גולני, ביצע בוכריס מעשה מגונה בחיילת ששירתה תחתיו בלשכתו ונגע באיבריה המוצנעים. הוא מואשם גם שהגיע כמה פעמים למשרדה של החיילת, משך אותה לעברו ונגע בגופה בניגוד לרצונה. לפי כתב האישום, הוא שלח לחיילת מיסרונים שבהם כתב כי הוא מתגעגע אליה וכי היא חסרה לו.



בעבירה נוספת המיוחסת לבוכריס תיארה החיילת כי בוכריס קרא לה לחדר מגוריו וכשהיא הגיעה לחדרו הוא הפשיט אותה ונגע בגופה בהיותו עירום. עבירה נוספת המיוחסת לו היא ביצוע מעשה מגונה בחיילת ברכבו, בעוד נהגו אוחז בהגה המכונית. גם עבירת האינוס המיוחסת לו מתייחסת לתקופה שבה פיקד על חטיבת גולני.