תיעוד הנפילה בשדרות: מצלמות האבטחה הממוקמות בבית באזור בו אותרה נפילת הרקטה היום (רביעי) בשדרות, תיעדו את הנפילה שהורגשה רגע לאחר שתושבי המקום רצו למרחבים המוגנים בעקבות אזעקת הצבע האדום שנשמעה בעיר. בעקבות הנפילה טופלו בשטח שלושה נפגעי חרדה, ולא היו נפגעים בגוף, אך נגרם נזק לבית ולרכב שהיו במקום.



תיעוד: נפילת הרקטה הבוקר בשדרות

פרמדיק מד"א אורן בניטה וחובש בכיר במד"א אביב שניאור סיפרו מהשטח: "כשהגענו זיהינו את מקום הנפילה כשמסביב ניתן היה לראות שברי זכוכיות ופגיעה במכוניות חונות ובבתים סמוכים, במהלך הסריקות איתרנו נערה כבת 15 וגבר כבן 60 שהיו בסמוך ולקו בהתקף חרדה, לאחר טיפול רפואי ראשוני בשטח פינינו אותם לבית החולים ברזילי".


זירת הנפילה, היום. צילום: דוברות המשטרה


 

ארגון המזוהה עם דאעש נטל אחריות


גורמים במערכת הביטחון העריכו כי מדובר בירי שבוצע ע"י ארגון סורר ולא של החמאס, צה"ל צפוי להגיב בחומרה לשיגור. לאחר מכן, ארגון "אחפאד א-צחאבה", המציג את עצמו כסניף עזה של ארגון המדינה האסלאמית (דאעש), נטל אחריות על שיגור הרקטה וכתב ברשתות החברתיות: "שיגרנו טיל 168 מ״מ לכיוון התנחלות שדרות היהודית הנמצאת על אדמת המוסלמים בשעה 10:20. השבח לאל, השיגור הצליח והפגיעה הייתה מדויקת". עוד נמסר כי הירי מגיע "כחלק מהג׳יהאד הנמשך נגד היהודים אויבי האל, וכנדמה לדם ולכבוד של אחינו ואחיותינו באזור בית אל-מקדס. היהודים לא יהיו בטוחים על אדמת המוסלמים, כל עוד אנו נושמים".

על פי דיווחים פלסטינים, צה"ל כבר הגיב לאירוע ותקף בצפון רצועת עזה, אך בצה"ל טרם התייחסו באופן רשמי לדיווחים. עדי ראייה מסרו לכתב סוכנות "מען" בעזה כי "צה"ל ירה אש ארטילרית לכיוון מוצב השייך לחמאס ממזרח לעיירה בית חנון בצפון הרצועה". עוד נאמר כי מטוסי חיל האוויר חגים באינטנסיביות מעל שמי הרצועה וכי אין נפגעים באירוע.

הכוחות בשטח, הבוקר. צילום: דוברות המשטרה