בית הדין הצבאי בקסטינה, מחוז שיפוט דרום, הרשיע הבוקר (רביעי) את רב״ט פביו סה קמל, החייל שפלט כדור והרג את ידידתו, ויטל ברמש בת ה-17, לפני חמישה חודשים בעבירות של הריגה והדחה בחקירה, זאת על פי הודאתו. הטרגדיה התרחשה בחודש מאי בדירה ברמת גן, כשהחייל, חברתו וידידתו שהו בדירה ובשלב מסוים החליט החייל לפרוק את נשקו האישי מסוג M16.



החייל טען לאחר מכן כי בנשק הייתה מחסנית טעונה והוא לא שם לב לכך. בזמן הפריקה נכנס כדור לקנה ונפלט כדור שניתז ופגע בברמש שהייתה עימו בחדר. הנערה נפצעה באורח אנוש ולאחר פעולות החייאה ממשוכות נקבע מותה.



מכתב האישום שהוגש נגדו, עולה כי לאחר הירי פנה רב"ט קמל לחברתו שהייתה בדירה יחד עמו ועם המנוחה, וביקש שתעיד עדות שקר בחקירתה במשטרת ישראל ביחס לאירוע. מיד עם קביעת המוות משטרת ישראל פתחה בחקירה ובשלב מסוים גם המשטרה הצבאית החוקרת. הצלבת העדויות העלו ניסיון חמור של שיבוש מהלכי משפט.



משפחת הנערה זועמת על העונש המוצע


במסגרת הדיון, נתבקש בית הדין לגזור על הנאשם עונש של 28 חודשים מאסר בפועל וכן פיצויים למשפחתה של ויטל ז״ל. זאת במסגרת הסדר טיעון שהתגבש בין התביעה לבין רב״ט סה קמל וכאמור קיבל הבוקר תוקף משפטי בבית הדין בקסטינה. גזר הדין צפוי להינתן בעוד כשבוע. 



בני משפחתה של ההרוגה זועמים על הסדר הטיעון שהושג ומסרו ל"מעריב און ליין" באמצעות עורכות הדין גלית קרנר וענבר קידר-ברוך: "העונש המוצע אינו מידתי לחומרת המעשה ולעבירת ההריגה בה הנאשם עתיד להיות מורשע לפי הודאתו. יש להצטער כי במדינת ישראל 2016 לקיחת חיי נערה צעירה בת 17, שכל עתידה היה לפניה, שווה ערך לפחות משנתיים וחצי מאסר. בכוונתנו לבדוק את הראיות על מנת לבחון הגשת תביעה נזיקית בגין רשלנות".