רקטת קסאם פגעה היום (רביעי) בעיר שדרות וגררה תגובת אש של צה"ל לכיוון עזה. ראש העיר שדרות אלון דוידי בישר לבן כספית ואריה אלדד ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "במקרה הקסאם נחת עשרים מטר מהבית שלי, בזמן שהייתי עם הילדים בתוך הבית. כוונת הרקטה הזו הייתה להרוג אותי, את הילדים שלי ואת השכן שלי. היא פגעה ברכוש והיא פגעה בנפש, במובן הזה שהיא פגעה בנפשיות של האנשים. מצד אחד הנפגעים הם 'רק' נפגעי חרדה, אבל אתה נכנס לבית ואלה החברים שלך והשכנים שלך, שלפני שנה ושנתיים ספגו קסאמים. המצב הזה גורם להם לחזור אחורה למצב נפשי מאוד מאוד קשה".





"אין דבר כזה 'רקטה סוררת' ושאף אחד לא יגיד לי שירו אותה הסלפים או הג'יהאד האסלאמי, זה לא מעניין אותי", הדגיש דוידי. "יש לי שבעה ילדים, חמישה מהם נולדו למצב הזה. אנחנו כבר 14 שנה במצב הזה. אנחנו נמצאים בקונפליקט. מצד אחד אתה רוצה להמשיך ולפתח את העיר, עם התושבים המדהימים והמשמעת שלהם. העיר הזאת מתרחבת וגדלה כי זה הציווי האמיתי שלנו. מצד שני, אתה אומר, בואנ'ה, החבר'ה שם בצד השני, ממשיכים עם המשחק הזה". ראש העיר הוסיף כי "בסופו של דבר זו רקטה שחצתה את קו הריבונות של מדינת ישראל במטרה לפגוע בילדים ותושבים וברוך השם, בניסי ניסים, לא פגעה. וזה לא עובר את הסף. אני שמח שיש מענה מיידי וברור, אבל מהרקטה הקודמת, ב-19 באוגוסט, אותו אלמנט של רקטה 'סוררת' או 'מטפטפת', או 'טפטופים', אסור שזה יקרה".



ראש העיר שדרות, אלון דוידי. צילום: אריאל בשור
ראש העיר שדרות, אלון דוידי. צילום: אריאל בשור



כספית אמר: "כבר לא יכולות להיות לכם טענות על תגובה נרפה של צה"ל. עושה רושם שמערכת הביטחון לוקחת את העסק ברצינות ועל כל רקטה סוררת סופגים עכשיו לא מעט בעזה". דוידי השיב: "זה מטבע לשון שאמר בזמנו ראש הממשלה. אנחנו רואים מאז 'צוק איתן' ו'עופרת יצוקה' למעשה את יכולת התגובה של צה"ל, שאנחנו מכירים. שוחחתי היום עם שר הביטחון לגבי הדברים האלה והוא אומר את מה נעשה בשטח. התשובות האלה הן טובות ואנחנו מרגישים שיש מענה, השאלה מה אתה עושה בסוף עם אותם אנשים שנמצאים בסבל הזה. היום צום גדליה, על סיום המלכות של עם ישראל וסיום שלטונו בארץ ישראל. ביום שכזה אתה רואה את הקושי".



"אני מרגיש שיש על מי לסמוך", ציין דוידי. "יש תגובה, בניגוד לתקופות אחרות שהתגובות היו מאוד מינוריות. אני חושב שראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון, ההנהגה, אוהבים את תושבי שדרות ועוטף עזה. רואים את המאמצים הכנים של ההנהגה, שלנו, ושל התושבים, לשמור על שגרת חיים, ואני מקווה שבעזרת השם תהיה לנו שנה טובה". כמו כן לא שכח דוידי לספר: "כאשר שבתתי רעב מול הבית של שר הביטחון הקודם, אריה אלדד הציל אותי מעילפון כמעט".