כוחות צה"ל בשיתוף לוחמי משמר הגבול והמנהל האזרחי הרסו הלילה (שלישי) את ביתו של המחבל עמג'ד עליוי שבשכם, כך נמסר מטעם דובר צה"ל. הדבר נעשה בהתאם להנחיית הדרג המדיני. הריסת בית המחבל בוצעה בעקבות פעילותו בחוליית הטרור שביצעה את פיגוע הירי בכביש המוביל לאלון המורה בו נרצחו בני הזוג נעמה ואיתם הנקין ז"ל בתאריך 1 באוקטובר 2015. עליוי הכווין את חוליית הטרור ורכש את כלי הנשק עבור ביצוע הפיגוע.



בני הזוג נרצחו בעת שחזרו במכוניתם מביקור אצל חברים באיתמר. הם נורו באיזור בית פוריק, שנמצא בין איתמר לאלון מורה. על פי דיווחים של כוחות ההצלה, השניים נפצעו באורח אנוש לאחר שרכבם ספג אש מאסיבית ממארב מתוכנן של מחבלים במקום, ועברו החייאה - אך בסופו של דבר נאלצו להכריז על מותם. ברכב שהו ארבעה ילדים, שלא נפגעו בתקרית באורח נס.



גורם בכיר בצה"ל סיפר לאחר מעצר החוליה שביצעה את הפיגוע בו נרצחו הורי משפחת הנקין ז"ל, כי הילדים לא נפגעו ככל הנראה כתוצאה מפציעת אחד המחבלים במהלך הירי והימלטות החוליה מהמקום לאחר מכן. "זה פיגוע מתוכנן ותשתית טרור שתכננה על הציר הזה באותו היום. הייתה להם שם תקלה, ואחד המפגעים נורה. הבאנו אותו מבית חולים ברפדיה ואפשר לשייך את התקלה לכך שהילדים נשארו בחיים", סיפר הגורם.



"בציר חשוך שכזה הם חשבו על דרך המילוט, מרחק שלוש דקות משכם ולשם הם נמלטו. אנחנו רואים שהחוליה הזו מגיעה מהחמאס. ומי שאנחנו רואים בשטח זה צעירים, הרבה מאוד אנשים שמבינים את אירועי הר הבית בחומרה וגם אירוע דומא עדיין נמצא ברקע", אמר אז. אחד מחברי החוליה אמר אז כי הצורך לבצע פיגוע עלה בו בעקבות רצח בני משפחת דוואבשה, כשאמר לחבריו, "עלינו לעשות מעשה כדי לנקום את אותו פיגוע" ומסביר כי "המטרה הייתה רצח ישראלים כדי לנקום".