פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (שלישי) כתב אישום נגד מוחמד פואז אברהים ג'ולאני, בן 22, תושב מחנה הפליטים שועפאט, תושב ישראלי, בגין עבירה של קשירת קשר לסיוע לאויב בזמן מלחמה, מגע עם סוכני חוץ, חברות בארגון טרוריסטי, ופעולה ברכוש למטרות טרור. על פי כתב האישום במהלך שנת 2016, קשר הנאשם יחד עם אחרים קשר, לייצר מטען חבלה ולבצע באמצעותו פיגוע התאבדות רחב היקף בעיר ירושלים על מנת לפגוע בכמה שיותר יהודים, כל זאת בשם ובמסגרת ארגון חמאס. 



לפני כחודש נעצר לחקירה בפעילות של השב"כ והמשטרה. בחקירה עלה כי ג'ולאני, המשתייך לארגון חמאס, הביע בחודשים האחרונים הסכמתו לבצע פיגועים בפני פעילי חמאס מרצועת עזה עימם יצר קשר באינטרנט. ג'ולאני התבקש לגייס נוספים לפעילות טרור ואכן מסר למפעיליו ברצועת עזה שמות של מספר פעילים. 



מחקירת ג'ולאני עלו מספר מתווים שנדונו כחלק מתכנון הפיגוע: פיגוע ירי באמצעות קלאצ'ניקוב לעבר מחסום חיזמא, פיגוע מטען משולב בחנות בירושלים אותה הכיר מעבודתו שם ב-2011, השלכת מטען צינור לעבר המחסום במחנה הפליטים שועפאט, פיגועי מטען באזורים מרכזיים בי-ם כדוגמת התחנה המרכזית בי-ם וקניון מלחה, מתווים שנדחו לאור אמצעי הביטחון הננקטים במקומות אלה. לבסוף הוחלט על מתווה של פיגוע התאבדות באוטובוס בשכונת פסגת זאב בירושלים הסמוכה לביתו של ג'ולאני.



עם התקדמות תכנון הפיגוע הונחה ג'ולאני להשיג כמות רבה של חומרים בהם חומרי גלם ליצור חומר נפץ, מסמרים, סוללות ועוד, לצורך ייצור מטען חבלה. ג'ולאני מצידו פעל להשיג חומרים אלו, ורובם אף הוסגרו על ידו לאחר מעצרו. לאחר שהשיג החומרים החל ג'ולאני לפעול לייצור המטען בפועל, ואף ביצע ניסויים בחומרים עד שנתפס על ידי הוריו, אולם גם לאחר מכן המשיך לפעול לתכנון הפיגוע ואף נסע לחברון לשם רכישת חומרי גלם נוספים.



בחודש ספטמבר הוחלט, כי פיגוע ההתאבדות יבוצע לאחר חג הקרבן שחל השנה בתאריכים 12/9-15/9, זאת על מנת שהפיגוע לא יגרום למניעת הגעת מתפללים להר הבית. בכדי לממן פעילותו נשלח ג'ולאני לחברון, שם קיבל מתושב חברון כ-7,000 ש"ח למימון פעילותו. לבקשת מפעיליו, צילם ג'ולאני צוואה, אך לא הצליח להעבירה לידם בשל קשיים טכניים בשליחת הקובץ.



עוד עלה בחקירה כי לפני כשנה לערך יצא ג׳ולאני לבצע פיגוע דקירה בפסגת זאב, אולם לבסוף שב על עקבותיו מחשש שבית הוריו ייהרס. יחד עם ג'ואלני נעצרו, בין היתר, קרובי משפחתו מחמד רובין ג'ולאני ואיאד ג'ולאני שהסתירו אמצעי לחימה בעת מעצרו, אותם הסגירו בחקירתם.