מחלוקת קשה פרצה היום (ראשון) בין המשטרה למחוז ירושלים בפרקליטות בעניין שחרורה בתנאים מגבילים של בתו של המחבל שביצע את פיגוע הירי בשבוע שעבר בירושלים, בו נרצחו שני הישראלים שוטר היס"מ יוסי קירמה ז"ל וגמלאית הכנסת לבנה מליחי ז"ל. בעוד שהמשטרה האריכה כי יש מקום להגיש הצהרת תובע כנגד בתו של המחבל מוסאבח אבו סביח ולבקש את הארכת מעצרה, קבעה הפרקליטות, בהמלצתו של הפרקליט המלווה, כי בשלב זה פחתה המסוכנות שלה ואין מקום להאריך את מעצרה. יתרה מכך, המשטרה קיבלה הנחיה להופיע בפני בית המשפט ולשחררה בתנאים מגבילים.



בשיח בין המשטרה לבין הפרקליטות נתגלעה מחלוקת קשה, שכן עמדת היחידה החוקרת היא שדבריה של הבת לאחר הפיגוע, כשהיא מביעה תמיכה מלאה באביה ומציגה אותו כגיבור בסבב ראיונות שהעניקה בכלי התקשורת, הופכים אותה מבחינת המשטרה למסוכנת ולמי שנחשדת בעבירות של הסתה חמורה. בפרקליטות לעומת זאת, סבורים כי המסוכנות של הבת פחתה למרות חומרת העבירה שביצעה וכי אין מקום להאריך את מעצרה. 



לנוכח העובדה שהמחליטה בסופו של דבר היא הפרקליטות, נאלצה המשטרה להופיע בבית המשפט ולבקש את שחרורה בתנאים מגבילים. זאת במקביל לכך שבפרקליטות פועלים להגשת כתב אישום נגדה במהלך התקופה הקרובה. יש לציין כי מתוקף היותה קטינה, נאסרו לפרסום שמה ותמונתה של הבת.



זירת הפיגוע, בשבוע שעבר. צילום: דוברות איחוד הצלה