מפקד מג"ב ניצב יעקב שבתאי התייחס לפיגוע שאירע השבוע בירושלים בתכניתם של ברהנו טגניה וגלעד שלמור ב"רדיו ללא הפסקה - 103FM" ואמר: 
"חקירת הפיגוע עדיין בשלבי חקירה ועומדת תחת צו איסור פרסום, כמו כן לא ניתן לעקוב אחרי כל אחד ואחד ששפוט ואמור להיכנס לביצוע תקופת מאסרו. באופן כללי לא ניתן להיכנס באיזה שהוא שלב למאסר ולרצות את עונשו יש הרבה אנשים כאלה יש הרבה אנשים שאתה חושד בהם שעומדים שנמצאים במישור הפלילי והן במישור הפעילות החבלנית העוינת".    
                  
שבתאי הוסיף כי "לא ניתן להיות האח הגדול ברמה שאתם מצפים, אבל גורמים ספציפיים כן מפוקחים. על השאלה איך מונעים את הפיגוע הבא השיב: "יש כאן שילוב של כל מערכות הביטחון, יש כאן שילוב של כלל מערכות הביטחון. אם תושבי הארץ היו יודעים כמה סיכולים מתנהלים במשך כל שבוע אז היו מבינים שיש על מי לסמוך. אני מדבר בעיקר על שירותי הביטחון שמביאים את האינפורמציה". 

בנוסף לכך, התייחס מפקד מג"ב לכוחות הביטחון שנמצאים במצב של היערכות גבוהה: "אי אפשר להציב שוטר בכל קרן רחוב, כמו שראיתם באירוע הספציפי הזה, פרק זמן התגובה של השוטרים היה אפסי. המחבל הספיק לנוע 450 מטר בקו אווירי ובמהלך כל תזוזה שלו היה ירי לעברו בגלל הפריסה שהייתה".



 
שבתאי הוסיף כי גל הטרור הנוכחי מאופיין בפיגועי יחידים יותר מאשר התארגנויות של ארגוני טרור: "יש פה מתיחת איברים של כלל כוחות הביטחון ויש פה בעייתיות עם המפגע הבודד שאינו משתייך לארגון. הוא מתעורר בבוקר ומחליט לעשות את מה שהוא עושה כשהוא לא מתואם עם אף אחד, לא מתוזמן עם אף אחד למעט הוא עצמו עם איזה גורם עליון. את אלה אנחנו יכולים לנסות לנטרל בזמן הביצוע".

האם נעשים דברים נוספים כדי להרגיע את השטח?
"יש כל הזמן הידברויות וניסיונות להרגיע את השטח. כל גורם שניתן לדבר איתו ויש לו השפעה בשטח, אנחנו יוצרים איתו קשר. מחבל שאינו מופעל ברמה ארגונית אנחנו יכולים לנטרל רק בשלב הביצוע. יש הידברויות ויש ניסיון להרגעת השטח ואני לא אכנס מטבע הדברים לפרטים נוספים. כל גורם שניתן לדבר איתו ויש לו השפעה בשטח אנחנו מנסים ליצור איתו קשר ולדבר אל ליבו ושיבין את המשמעויות. אבל בהחלט יש חשיבה מחוץ לקופסה בדברים האלו".