פרסום ראשון: התביעה הצבאית דחתה בימים האחרונים ניסיון גישור לעסקת טיעון במשפטו של החייל היורה, אלאור אזריה.  ל"מעריב אונליין" נודע כי בשלושת השבועות האחרונים נעשו ניסיונות באמצעות עורך הדין אייל פלטק, שקיבל אישור מבני משפחת אזריה לנהל שיח מול התביעה הצבאית, בניסיון להגיע למתווה מוסכם לפיו שני הצדדים יילכו להליך גישור שיילכו להליך טיעון, ויסיים את המשפט כפי שרמזה לא אחת השופטת, אלוף משנה מיה הלר.



לאורך כל שלושת השבועות האחרונים, עורכי דינו של אלאור אזריה, אייל בסרגליק, כרמית שחיבר, בן מלכה ואילן כ"ץ לא היו מעורבים בהליך, אולם עורכי הדין אמרו במפורש כי אין להם התנגדות לשבת עם התביעה על הליך גישור. לטענתם, גם רמיזות אלה נידחו על ידי התביעה.



כזכור, לפני כחודש, בסיום אחד הדיונים, פנתה השופטת, אלוף משנה הלר, לאחר סיום עדותו של האלוף במילואים עוזי דיין, ובעקבות הערה שהעיר, כי היא מציעה לצדדים ללכת שוב לניסיון להליך גישור. אולם, כאמור, על פי מידע שהגיע הבוקר למעריב אונליין, השיחות שבין פלטק לתביעה הצבאית עלו על שרטון. בתביעה אמרו כי הוא לא מוסמך לנהל את השיחה הזה מולם, למרות שהוא הוסמך על ידי המשפחה. במשפחתו של אזריה אישרו את הפרטים, אך מאוחר יותר אמר אביו של החייל, צ׳רלי: ״מעולם לא הסמכתי את עו״ד פלטק לנהל שום משא ומתן עם שום גורם על שום דבר עם אף אחד. היחידים שמייצגים את אלאור הם עורכי הדין אילן כץ ואייל בסרגליק".



הרשעה גם במחיר תדמיתו של צה"ל?


עו"ד אייל פלטק, שניהל את המגעים, מסר בתגובה: "האם הרשעה בכל מחיר עומדת לנגד עיני הפרקליטות הצבאית, גם במחיר תדמית צה"ל והשבר בעם?
האם בעיני התביעה הצבאית, הימנעות מהליך גישור, חשובה אף יותר מהמחיר שכולנו כחברה נשלם במידה והמשפט יימשך? צה"ל חשוב בעיני יותר מהמקרה הנקודתי של אלאור. פניתי פנייה ישירה לתביעה הצבאית ושוחחתי פעמיים עם סא"ל עינבל, סגנית הפצ"ר, ונפגשתי עמה פגישה לעניין הליך גישור במשפט אזריה והכל בידיעת משפחתו של החייל. מה שמסתמן כרגע הוא שהתביעה מסרבת לגשת להליך גישור לעומת ההגנה שמוכנה".
 
"האם יתכן שהתביעה או הפצ"ר לא מבינים את הנזק הפוטנציאלי לצה" ל והקרע בעם מפסק דין ללא הליך גישור? או שאולי מישהו מעליהם מכוון ומנחה ללכת עד הסוף ללא גישור. האם ייתכן שהם מנותקים כל כך מהתמונה הרחבה? ולמה בית הדין אינו יותר אסרטיבי ודוחף את הצדדים לגישור?", סיכם.
עו"ד אייל פלטק. צילום: יח"צ