בסביבתו של החייל היורה אלאור אזריה, קיבלו בהפתעה את הפרסום הבלעדי ב"מעריב אונליין", לפיו נעשתה פנייה על ידי עורך הדין אייל פלטק אל הפרקליטות הצבאית, בניסיון להגיע להליך גישור ועסקת טיעון בין הצדדים, על מנת לסיים את המשפט, שמתנהל בחודשים האחרונים. בתחילה אישרה משפחתו את הפרסום, אך מאוחר יותר, בשיחה עם "מעריב", הכחיש האב, צ'רלי, את הפרטים: "מעולם לא הסמכתי את עו"ד פלטק לנהל שום משא ומתן עם שום גורם על שום דבר עם אף אחד. היחידים שמייצגים את אלאור הם עורכי הדין אילן כץ ואייל בסרגליק".



מי שהגיב בצורה חריפה יותר היו עורכי דינו של אזריה לאורך כל התהליך, עורך הדין אילן כץ, אייל בסרגליק, וכרמית שחיבר, שהזהירו כי מדובר על עבירה חמורה הקשורה באתיקה: "הפניות לתביעה הצבאית על ידי עו"ד אייל פלטק, נעשו ללא ידיעתם, ללא אישורם ובניגוד לכאורה לכללי האתיקה האוסרים על עו"ד לפנות לצד מיוצג, כדי לייצגו (דבר אשר עולה כדי  שידול אסור ללקוח). בכל מקרה לא ברור מדוע נעשתה הפניה, כיצד נעשתה פניה ללא קבלת חומר חקירה כלשהוא, ומבלי ליידע את המייצגים". 

"נזכיר עוד, כי ההגנה הסכימה להליך גישור בתיק, כבר בתחילת הדרך, והתביעה סירבה וגם בדיונים המאוחרים שבה ההגנה על עמדתה זו. בכל מקרה, ההגנה אינה מוצאת לנכון לפנות לתביעה הצבאית בעניין זה לאחר שזו דחתה את הצעות בית הדין. כל התערבות של גורמים אינטרסנטיים שאינם מייצגים בתיק תוך ניצול מצוקת המשפחה, פוגעת בהגנתו של החייל יותר משמועילה, ובוודאי אינה מקובלת".

לסיכום אמרו כי הראיות בתיק מוכיחות באופן חד משמעי, את חפותו של אלאור, ולא יעלה על הדעת, כי כל כך הרבה אנשים שהיו בזירה, חשו סכנה, ותחושתם אינה מייצגת את המציאות, אל מול הסרטון של בצלם".


השיחות עלו על שרטון


על פי פרטי המקרה, התביעה הצבאית דחתה בימים האחרונים ניסיון גישור לעסקת טיעון במשפטו של החייל היורה, אלאור אזריה.  ל"מעריב אונליין" נודע כי בשלושת השבועות האחרונים נעשו ניסיונות באמצעות עורך הדין אייל פלטק, שקיבל אישור מבני משפחת אזריה לנהל שיח מול התביעה הצבאית, בניסיון להגיע למתווה מוסכם לפיו שני הצדדים ילכו להליך גישור שילכו להליך טיעון, ויסיים את המשפט כפי שרמזה לא אחת השופטת, אלוף משנה מיה הלר.

לאורך כל שלושת השבועות האחרונים, עורכי דינו של אלאור אזריה, אייל בסרגליק, כרמית שחיבר, בן מלכה ואילן כ"ץ לא היו מעורבים בהליך, אולם עורכי הדין אמרו במפורש כי אין להם התנגדות לשבת עם התביעה על הליך גישור. לטענתם, גם רמיזות אלה נידחו על ידי התביעה.

כזכור, לפני כחודש, בסיום אחד הדיונים, פנתה השופטת, אלוף משנה הלר, לאחר סיום עדותו של האלוף במילואים עוזי דיין, ובעקבות הערה שהעיר, כי היא מציעה לצדדים ללכת שוב לניסיון להליך גישור. אולם, כאמור, על פי מידע שהגיע הבוקר למעריב אונליין, השיחות שבין פלטק לתביעה הצבאית עלו על שרטון. בתביעה אמרו כי הוא לא מוסמך לנהל את השיחה הזה מולם, למרות שהוא הוסמך על ידי המשפחה.

עו"ד אייל פלטק, שניהל את המגעים, אמר: "האם הרשעה בכל מחיר עומדת לנגד עיני הפרקליטות הצבאית, גם במחיר תדמית צה"ל והשבר בעם?
האם בעיני התביעה הצבאית, הימנעות מהליך גישור, חשובה אף יותר מהמחיר שכולנו כחברה נשלם במידה והמשפט יימשך? צה"ל חשוב בעיני יותר מהמקרה הנקודתי של אלאור. פניתי פנייה ישירה לתביעה הצבאית ושוחחתי פעמיים עם סא"ל עינבל, סגנית הפצ"ר, ונפגשתי עמה פגישה לעניין הליך גישור במשפט אזריה והכל בידיעת משפחתו של החייל. מה שמסתמן כרגע הוא שהתביעה מסרבת לגשת להליך גישור לעומת ההגנה שמוכנה".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "עו"ד פלטק איננו מייצג את אלאור אזריה ולכן אין לו מעמד בהליך שמאפשר לו לנהל דיאלוג עם התביעה. לפיכך לא נוהל עמו כל משא ומתן לגבי גישור".