שובה של שגרת הטילים? תושבי ישובי עוטף עזה התעוררו הבוקר (שני) לקול אזעקת צבע אדום, לאחר שרקטה נורתה לכיוון האזור ונחתה סמוך לגדר המערכת בצד העזתי. במערכת הביטחון מעריכים שאת השיגור ביצע ארגון סורר והוא לא בוצע על ידי החמאס והוא מצטרף למספר תקיפות שאירעו החודש מכיוון רצועת עזה, בהן רקטה שנפלה בשדרות וגרמה לשלושה נפגעי חרדה ונזק לרכוש.



בתגובה לשיגור הרקטה, כלי טיס של חיל האוויר תקפו תשתית טרור של ארגון חמאס בצפון הרצועה. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה". בנוסף לכך, דווח ברצועה כי פעיל בזרוע הצבאית של חמאס נהרג בקריסת מנהרה מזרחית לרפיח. זהו ההרוג השני השבוע בקריסת מנהרות, לאחר שמקרה דומה אירע ביום ראשון, בדרום הרצועה, לא הרחק מגדר הגבול עם ישראל.



ליברמן: "שיקום תמורת הפסקת אש"


שיגור הרקטה בא מספר שעות אחרי שהתפרסם בעיתון הפלסטיני אל-קודס ראיון עם שר הביטחון אביגדור ליברמן, בו הציע לפעול למען שיקום הרצועה בתמורה להפסקת חפירת המנהרות, שיגור הטילים מכיוונה והברחות הנשק. בראיון אמר ליברמן כי ישראל לא מעוניינת במלחמה נוספת ברצועת עזה, ואין ברצונה לכבוש אותה, אך אם תכפה עליה מלחמת שכזאת, ישראל "תשמיד את חמאס לחלוטין".



אביגדור ליברמן בסיור בגבול עזה. צילום: פלאש 90
אביגדור ליברמן בסיור בגבול עזה. צילום: פלאש 90



בנוסף לכך, הוסיף ליברמן כי ישראל תהיה הראשונה להסיר את המצור מעל רצועת עזה, כולל שיקום הרצועה והשקעה בנמל ימי, בשדה תעופה ובאזורי התעשייה קרני וארז - אם ייפסקו חפירת המנהרות, שיגור הטילים והברחות הנשק. "חמאס השקיע בשנים האחרונות לפחות חצי מיליארד דולר בתשתיות הצבאיות בעזה", הדגיש.