במהלך חול המועד של חג הסוכות, עת פקחי המנהל האזרחי לא עבדו, סללו הפלסטינים כביש לא חוקי המחבר את הכפר ואדי אל חומוס לכביש 398, בין ירושלים למזרח גוש עציון (המכונה גם "כביש ליברמן"). העבודות נעשו מאות מטרים ספורים ממחסום מזמוריה, והכלים הכבדים שעבדו לסלילתו פעלו בלילה, ללא תאורה, בכדי שלא להתגלות ע"י שוטרי המג"ב במחסום.



הכביש נפרץ בעבר, אך בטרם נחסם, כבר נסלל כאמור. יש לציין כי מדובר בכביש תלול מאוד המתחבר לכביש הראי מיד אחרי שהאחרון מתעקל, מה שמסכן את הנוסעים עליו.



הכביש הלא חוקי שנסלל



"צעידה אכיפה ינקטו"


מהיחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים נמסר למעריב כי "מדובר בסלילת כביש עפר ללא קבלת האישורים הנדרשים. הנושא הועבר לטיפול יחידת הפיקוח וצעדי אכיפה ינקטו כנדרש". ביחידה סירבו לומר מתי ייהרס הכביש. "סלילת הכביש החדש מהווה קפיצת מדרגה חמורה ומסוכנת", מציין עובד ארד, מנהל מחלקת השטח בתנועת רגבים. לדבריו, "אם עד היום ראינו פעולות של פריעת חוק בסדרי גודל כזה בשולי כפרים, או הרחק ממקום יישוב - הרי שכאן מדובר על מקרה חמור במיוחד מאחר והכביש נסלל באין מפריע במרחק של כמה מאות מטרים ממחסום צבאי שמאויש בכל שעות היממה".  



סגן ראש המועצה, משה סוויל המחזיק בתיק התשתיות במועצה, מסר: "לא ייתכן שהמדינה תאפשר התפרעות מסוכנת שקרוב לוודאי תעלה בחיי אדם. בשעה שכולנו נחרדים מידי יום מתאונות הדרכים בכל רחבי הארץ, עומדת המדינה ושותקת כאשר ברגל גסה וללא מפריע נסלל כביש חדש, יש מאין, תוך צפצוף על כל חוקי התכנון ותוך גרימת סכנה מממשית למאות האנשים העושים שימוש בכביש מידי יום".