פיגוע סוכל סמוך למחסום עפרה: מחבל הגיע היום (חמישי) לטרמפיאדה סמוך ליישוב עפרה, שלף סכין וניסה לדקור את החיילים אשר היו מוצבים במקום. בתגובה, השיבו החיילים באש לעבר המחבל וחיסלו אותו. מדובר צה"ל נמסר כי באירוע לא היו נפגעים לכוחותינו. סיכול הפיגוע מצטרף לניסיונות דקירה רבים שאירעו במהלך גל הטרור הנוכחי: רק ביום שלישי האחרון ניסתה פלסטינית בשנות ה-30 לחייה לדקור לוחמי משמר הגבול במחסום הסמוך למערת המכפלה שבחברון. בעת הבידוק שנערך לה במחסום, ביקשו השוטרים ממנה לרוקן את תיקה, ובתגובה שלפה המפגעת שני סכינים וניסתה לדקור אותם. הלוחמים ביצעו נוהל מעצר חשוד שבסיומו היא נעצרה. מחקירתה עלה כי התכוונה לבצע פיגוע דקירה במקום.



מוקדם יותר השבוע, שוטר במנגנוני הביטחון הפלסטינים פתח באש לעבר כוח צה"ל שהוצב במחסום פוקוס הסמוך לבית אל ופצע שלושה מהם, אחד באורח קשה, לפני שנורה וחוסל על ידי כוחותינו. המחבל מוחמד תרכמאן מקבטיה, עבד כמאבטח באחד המשרדים של הרשות. לאחר הפיגוע, כוחות צה"ל פשטו על ביתו של תרכמאן, עצרו את אחיו והחרימו את אישורי העבודה של משפחתו. 



הסכין שנשא עליו המחבל במחסום עפרה. צילום: דובר צה"ל
הסכין שנשא עליו המחבל במחסום עפרה. צילום: דובר צה"ל



פאראמדיק מד"א דוד דלפן, שטיפל בפצועים, סיפר אז: "כשהגענו למקום ראינו צעיר כבן 20 בהכרה מלאה, הוא סבל מפצע ירי בפלג גופו התחתון. בשיתוף כוח רפואה של צה"ל שהיה במקום הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני מציל חיים והוא פונה לבית החולים תוך כדי המשך טיפול כשמצבו קשה. שני צעירים נוספים כבני 20 שנפצעו באורח קל בגפיים כתוצאה מנתזים קיבלו טיפול רפואי בשטח ולאחר מכן פינינו אותם לביית חולים במצב קל".