הותר לפרסום: סגן השר איוב קרא (ליכוד) חשף פרשה ביטחונית בה מעורבת ישראל ויש בה חשש לחיי אדם. קרא פרסם את פרטיה של הפרשה בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו אך הסיר אותה זמן קצר לאחר מכן עקב רגישות הפרשה.



מלשכתו של סגן השר קרא נמסר בתגובה כי "הפרשה המדוברת הינה פרשה אזרחית במקורה. ח"כ איוב קרא פעל כנציג ציבור באחריות לאור נסיבות אנושיות שהוצגו בפניו וזאת בראייה הומניטרית בלבד כפי שפעל ופועל במקרים דומים".



לדברי הלשכה, "הפרסום היה לבקשת הגורמים הנוגעים לסוגיה זו, ובזמן פרסום הפוסט לא היה שום צו איסור פרסום וכל ניסיון להטיל בו דופי כפי שעולה בכתבות הינו פרי דמיונם של כתבים וגורמים 'מדיניים' עלומים".



בסוף החודש שעבר עורר קרא סערה דיפלומטית, לאחר שטען כי כרעידת האדמה באיטליה בחודש שעבר נגרמה בגלל החלטת אונסק"ו שליהודים אין קשר להר הבית. לדבריו, האפיפיור מאוד לא אהב את ההחלטה, ואף התבטא בפומבי שארץ הקודש שייכת לעם ישראל. "בעקבות רעידת האדמה וכמי שרואה חובה להרגיע את משפחות חבריי למשלחת, אני שמח לבשר ולהודיע שזה היה לא נעים לעבור את החוויה מורטת העצבים בשעה שאנו בוותיקן", אמר.



משרד החוץ גינה את סגן השר לשיתוף פעולה אזורי, איוב קרא, לאחר שטען כי רעידת האדמה באיטליה שאירעה בעת שביקר במדינה בשבוע שעבר קרתה בשל החלטת אונסק"ו, המבקרת את ישראל בחריפות בנוגע למדיניותה באתרים הקדושים בירושלים. "אנו מגנים את דבריו של סגן השר קרא", נמסר ממשרד החוץ, "הם אינם ראויים ומוטב היה שלא היו נאמרים כלל".



הודעת הגינוי החריגה מגיעה לאחר שגורמים רשמיים ברומא העבירו למשרד החוץ בירושלים את מחאתם על דבריו של קרא. שגרירות ישראל ברומא גינתה את דבריו לאחר שכלי התקשורת באיטליה זעמו על קרא שטען כי רעידת האדמה היא עונש משמיים.