מי שיגיע מהבוקר (שלישי) למרכז הירידים שבתל אביב ימצא בין הדוכנים את מיטב הפיתוחים המובילים בעולם בכל הקשור ללוחמה בסייבר בתערוכה מיוחדת - HLS & Cyber. התערוכה תארח את התעשיות הביטחוניות ואת הפיתוחים המובילים בתחום. 

כך, לדוגמה, חברת אלביט תחשוף הבוקר את את ReDrone - מערכת להגנה מפני רחפנים. המערכת תוקפת את התקשורת של הרחפן ואת יכולת הניווט שלו, ומנטרלת אותו לחלוטין. היא מסוגלת לספק הגנה נגד איום חדירה של רחפנים עוינים למרחב האווירי באזורים האסורים לטיסה, אזורים קריטיים ותשתיות לאומיות. המערכת מבצעת גילוי, זיהוי, עקיבה ונטרול של רחפנים מסוגים שונים, המופעלים בתחום תדרים רחב ושלל פרוטוקולי תקשורת. 
אגף היצוא הביטחוני במשרד הביטחון צפוי להכריז על 2017 כ”שנת הסייבר ביצוא הביטחוני”. ההכרזה באה לקראת התערוכה, שאליה יגיעו לישראל משלחות ביטחוניות מעשרות מדינות בעולם, כדי להתעניין בטכנולוגיה הישראלית, בעיקר בתחום הסייבר המתפתח. 

“לוחמה בסייבר היא לוחמה בטרור” אומר לקראת התערוכה והכנס ראש האגף, תא”ל (מיל’) מישל בן ברוך. “שיתוף פעולה בין־ מדינתי הוא הכרחי כדי למגר ולהפחית את הפגיעות והמחירים שמשלמות מדינות כתוצאה מתקיפות סייבר. זיהינו הזדמנויות וצרכים ספציפיים ביותר מ־20 מדינות בעולם, שיש לנו איתן קשרים הדוקים”.