לאחר שנחשפה לראשונה במעריב, העסקה הסודית במסגרתה החליטה ישראל לרכוש מגרמניה שלוש צוללות ממשיכה להעלות סימני שאלה. בערוץ 10 דווח הערב (שלישי) כי עורך הדין דוד שמרון, פרקליטו האישי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא מי שייצג בישראל את החברה שבסופו של דבר הוחלט לקנות ממנה צוללות. כזכור, מדובר בעסקה שנויה במחלוקת של מיליארדי דולרים אשר יצאה אל הפועל בניגוד לעמדת מערכת הביטחון ונרקמה מאחורי גבו של שר הביטחון משה (בוגי) יעלון.



על פי דיווחים, הרמטכ"ל ומערכת הצבא כלל לא ידעו על הרכישה עליה נתניהו מיהר לחתום. בשנתיים האחרונות פעל ראש הממשלה להבטיח כי עסקאות של חיל הים ייעשו מול הגרמנים, מול ממשלת גרמניה ומספנה גרמנית גדולה. נתניהו לחץ לבטל עסקה לקניית כלי שייט שיאבטחו את מקורות הגז. כתוצאה מהדלפה פנימית בתוך המערכת נודע כי שר הביטחון דאז משה (בוגי) יעלון כלל לא היה חלק מההחלטה לרכוש עוד שלושה מכלי המלחמה היקר ביותר בצה"ל. ראוי לציין שההחלטה גם התקבלה שנה לאחר שישראל קלטה שתי צוללות חדשות, כשעוד אחת צריכה להגיע בשנה הבאה.





בנוסף, לפי הדיווח, נציג המספנה מיקי גנור הוביל יחד עם דוד שימרון מהלך שמטרתו הייתה לאפשר לכלי השייט לא להיות מחויבים בקבלה תחזוקה במספנת חיל הים, אלא במספנה של חברה פרטית שתוקם במיוחד לצורך העניין. 



לפני כשבוע הודיע ראש הממשלה באופן רשמי בכנסת כי ישראל רכשה שלוש צוללות נוספות מגרמניה, ואישר את פרסום "מעריב". 



עו"ד דוד שמרון. הוביל לפי הפרסום מהלך שדרש חברה פרטית לטיפול בצוללות. צילום: פלאש 90