ראש המטה הכללי רא"ל גדי איזנקוט העניק הערב (רביעי) ציון לשבח ליחידה המובחרת של אגף המודיעין, סיירת מטכ"ל. בנוסף העניק הרמטכ"ל תעודות הערכה ליחידות באגף המודיעין – מערך המבצעים המיוחדים, יחידת המודיעין במערך המבצעים המיוחדים והיחידה הטכנולוגית של אגף המודיעין.


 


הטקס נערך במעמד ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, ראש אגף המודיעין, אלוף הרצי הלוי, מפקדי היחידות ולוחמים. "החיבור בין מודיעין, טכנולוגיה ויכולת מבצעית תורם תרומה גדולה וימשיך לתרום" אמר הרמטכ"ל איזנקוט. "בבסיס העניין יש את האנשים, על זה אנחנו נפגשים כאן היום, על השילוב בין חשיבה יצירתית, תבונה ותעוזה. לעשייה זו נדרש חזון, נדרשת הנהגה שמביאה להישג פורץ דרך ועל זה מוענק הציון לשבח. הערכה גדולה, ברכות ומבט קדימה לאתגרים הבאים". 



סיירת מטכ"ל נחשבת לאחת היחידות המובחרות בצה"ל, יחידת קומנדו של מערך המבצעים המיוחדים תחת אגף המודיעין. לוחמיה נחשבים למובחרים שבצה"ל בעיקר בזכות העובדה כי הם מאומנים בכל סוגי הלוחמה היבשתית. ליחידה רקורד מופלא באין ספור פעילויות מבצעיות שרובן הגדול מסווג. אחת המשימות היותר מוכרות של היחידה היא חילוץ בני הערובה באנטבה, צד כישלון בניסיון חילוץ ילדי העיר צפת שנלקחו כבני ערובה בבית הספר נתיב מאיר במעלות.  



מפקד סיירת מטכ"ל הנוכחי הוא אל"מ ח' שמונה לתפקיד במרץ 2016.