פרשת הצוללות ממשיכה להסתעף. תקציר הפרקים הקודמים: עסקת שלוש הצוללות הנוספות נחשפה ב"מעריב" לפני מספר שבועות. על פי החשיפה, חתמה הממשלה בחשאי על מזכר הבנה לרכישת עוד שלוש צוללות מסוג "דולפין" במספנה הגרמנית בקיל, לאחר שכבר נרכשו שש צוללות מהסוג הזה. הצוללות נרכשו למרות התנגדות הצבא, המו"מ נוהל בחשאי, הקבינט אישר תחת התירוץ ש"חייבים להספיק לקבל את ההנחה מהגרמנים לפני שהקנצלרית מרקל תפסיד בבחירות".



בשלב הבא פרסם רביב דרוקר ב"חדשות 10" שורת גילויים, שהמדהים בהם היה העובדה שעו"ד דוד שמרון, מקורבו ואיש סודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא הפרקליט שמייצג את המתווך מיקי גנור, המייצג את המספנה הגרמנית בישראל. לזה צריך להוסיף את העובדה ששמרון מספק שירותים משפטיים בערך של מיליוני שקלים למשפחת נתניהו לאורך השנים, ומעולם לא הסכים לענות אם משפחת נתניהו משלמת עבור שירותיו. הוא גם לא הסכים להעביר העתקי חשבוניות מתאימות. על פי גורמים הבקיאים בנושא, שמרון לא גובה תשלום על שירותיו. הבעלים השותף איתו באותו משרד עורכי דין משגשג הוא עו"ד יצחק מולכו, מי שמרכז בידיו את מרב הסמכויות, פעילויות וקשרים במדיניות החוץ של ישראל. מולכו הוא השליח האישי של נתניהו לכל הסוגיות הרגישות ביותר בתחום המדיני־ביטחוני זה שנות דור.



כעת מתברר: המתווך מיקי גנור (המייצג את המספנה הגרמנית) ועו"ד דוד שמרון, מקורבו של ראש הממשלה, היו מעורבים ותיווכו גם בעסקת הצוללת השישית, שנחתמה לפני כחמש שנים, למרות התנגדות עזה של צה"ל ושל מפקד חיל הים דאז לרכישת צוללת שישית. כל גורמי הביטחון טענו אז כי ישראל זקוקה לחמש צוללות בלבד, ואין צורך בצוללת השישית.



מי שדחף את עסקת הצוללת השישית, שר הביטחון אהוד ברק, החל לדחוף ולקדם אותה רק אחרי שאהוד אולמרט פינה את לשכת ראש הממשלה ובנימין נתניהו החליפו בתפקיד. בימי אולמרט, לא העלה ברק את עניין הצוללת השישית.



לשכת נתניהו: "ראש הממשלה מעולם לא שוחח עם שמרון על הצוללות"


מ"מ ראש המטה לביטחון לאומי, תא"ל (מילואים) אבריאל בר יוסף, שנעצר שלשום לחקירה באשר לעסקאות הנזלת גז טבעי, היה מעורב גם בעסקאות הצוללות, יחד עם עו"ד דוד שמרון והמתווך מיקי גנור. ראש הממשלה נתניהו התנגד בזמנו (בתקופת עוזי ארד) למינויו של בר יוסף לתפקיד סגן ראש המטה לביטחון לאומי. לא מזמן שינה נתניהו את טעמו, ובר יוסף מונה על ידו לתפקיד ראש המטה לביטחון לאומי. מאוחר יותר משך את מועמדותו לאחר שהתעוררו סימני שאלה באשר לעיסוקיו בעבר. נשאלת השאלה מה שינה את יחסו של נתניהו לבר יוסף.



במשרד האוצר, במערכת הביטחון ובמקומות רגישים נוספים לא ידע איש על מעורבותו של עו"ד דוד שמרון בעסקאות הצוללות. מערכת הביטחון לא מבינה עד עכשיו מדוע צריך עוד שלוש צוללות. גם כשמדובר בהחלפת שלוש הצוללות ה"ותיקות" יותר, אין שום סיבה לחתום בבהילות כבר עכשיו על מזכר הבנות, כשהאספקה אמורה להתקיים בעוד 20 עד 30 שנה.



תגובת דוד שמרון: "מיקי גנור הוא לקוח שלי זה מספר שנים. אני מטפל בעניינים שונים עבורו, ומובן שאינני מתכוון לדון בהם. עם זאת, לא טיפלתי ואינני מטפל בשום שלב שהוא בנושא רכש כלי שיט, צוללות או ספינות על ידי מדינת ישראל מול שום גורם רשמי של מדינת ישראל. אני מקפיד על כללי ניגוד העניינים ואינני פונה או מערב את ראש הממשלה בענייני לקוחותי".



עו"ד ז'ק חן, המייצג את אבריאל בר יוסף: "לא שמעתי ואני לא יודע על מה מדובר בפנייתך. למיטב ידיעתי, אין נגד בר יוסף טענות בעניין הצוללות".


מלשכת נתניהו נמסר: "עד לשאלת ערוץ 10 לא ידע ראש הממשלה נתניהו כי עו"ד שמרון מייצג את המספנה מגרמניה, וברור מאליו שהוא אף פעם לא דיבר איתו בנשוא הצוללות. עו"ד שמרון מעולם לא שוחח עם ראש הממשלה על לקוחותיו".



הסיפור המלא - מחר ב"מעריב סופהשבוע"