צה"ל פרסם היום (חמישי) את נתוני הגיוס במדד הרשויות המקומיות כשמעלות תרשיחא הפתיעה וכבשה את צמרת הטבלאות כשרשמה את השיפור הגדול ביותר בארץ. מעלות תרשיחא דורגה במקום הראשון מעל רמת גן, חדרה, מגדל העמק ויוקנעם עם שיפור גיוס בנים ליחידות משמעותיות כשעלתה מהמקום ה-28 למקום ה-15. בקרב גיוס בנות עומדת בראש הטבלה העיר אילת עם שיפור מדהים מהמקום ה-24 למקום ה-13. הנתונים מתייחסים לחיילים שהתגייסו בשנת 2013 עבור אלו המחויבים בגיוס בלבד.

הציון משקלל את מרכיבי אחוז הגיוס, שיעור המיצוי לקצונה ושיעור המיצוי למערך הלחימה (גברים) וגיוס משמעותי (נשים). במדד הערים המובילות בשיעור לחימה תופסת את המקום הראשון אלעד שמתחתיה בפער קטן הערים ראש העין, מעלות תרשיחא, מודיעין וגבעת שמואל. בקרב הנשים שהתגייסו לתפקיד משמעותי מובילה העיר מודיעין, נס ציונה, הוד השרון, רמת השרון וגבעת שמואל.

דירוג הערים המובילות בגיוס לצה
דירוג הערים המובילות בגיוס לצה


הערים המובילות בגיוס לצה
הערים המובילות בגיוס לצה


המועצות המקומיות הקטנות המובילות
המועצות המקומיות הקטנות המובילות


הערים עם העלייה המשמעותית ביותר
הערים עם העלייה המשמעותית ביותר


"תוצאה של מדיניות ותכנית עבודה סדורה"

בקרב המועצות המקומיות הקטנות מובילות את הטבלה הר אדר, מיתר ואבן יהודה ובקרב הערים המובילות בגיוס גברים העיר מודיעין שומרת על המקום הראשון כשמתחתיה יהוד, גבעת שמואל וראש העין. במעלות התרגשו הבוקר עם קבלת הנתונים מצה"ל. ראש העיר שלמה בוחבוט אמר למעריב "אני אישית נרגש וגאה. לפני שלוש שנים הדהמנו שהגענו למקום הרביעי בארץ בשיעור המתגייסים לשירות קרבי וקצונה, והבטחתי שזו מגמה ולא הישג חד פעמי, כי זו תוצאה של מדיניות ותוכנית עבודה סדורה ורב שנתית. זה תהליך קשה, של עליות ומורדות, ואני באמת גאה ששחזרנו הישגים"

בוחבוט הוסיף: "בעיניי המדד של גיוס לצה״ל ולשירות משמעותי בפרט, הוא מדד מאד חשוב לשיקוף איכות מערכת החינוך העירונית ולא פחות על איכות האוכלוסייה, כי להורים יש חשיבות אדירה בתהליך".

ראש העיר מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס, אמר לאחר שקיבל את הנותנים: "לבי מתמלא גאווה בכל פעם מחדש. זו השנה שביעית ברצף בה אנחנו מקבלים את ההוכחה שבני הנוער של מודיעין מכבים רעות הם הטובים ביותר שיש במדינה. אנחנו מתרגשים מהנתונים בכל שנה מחדש. כאחד שעדיין משרת במילואים אני יודע שהגיוס לצבא בכלל ולשירות קרבי ואיכותי בפרט זה דבר שאינו מובן מאליו. ביום זה אני גאה להצדיע לנוער המצויין שלנו , למשפחותיהם וכמובן למערכת החינוך הטובה ביותר בישראל. על הגאווה שהם מעניקים לנו."

הנתונים באדיבות דובר צה"ל.