שני חשודים שנשאו רימונים נתפסו היום (חמישי) לאחר שחדרו את גדר המערכת מרצועת עזה לישראל באזור כרם שלום. נוהל פרש טורקי הוכרז והחשודים היו במעקב של צה"ל עד לתפיסתם ולאחר מכן הועברו לחקירת שירות הביטחון הכללי.

האירוע היום התרחש לאחר שבחודש יוני האחרון דווח כי פעיל חמאס שחדר לשטח ישראל חשף כי ארגון החמאס מקים רשת של מנהרות להעברת לוחמים במרחב הרצועה מתחת לאדמה. כך עלה מחקירת נער כבן 17, תושב הרצועה ופעיל בזרוע הצבאית של חמאס שחצה את גדר המערכת לשטח ישראל.

בחקירתו נחשף מידע ערכי רב אודות פעילות חמאס בצפון הרצועה ובעיקר אודות מנהרות התקפיות של הארגון. בנוסף התקבל מידע על שיטות הפעולה של חמאס בחפירת מנהרות, דרכי התקשורת במנהרות וכן הצבעה על מוקדי חפירה רבים, האמורים לשמש את פעילי הנח'בה, יחידת העילית של חמאס, בעת לחימה עם ישראל ובמטרה לחדור לשטחה.

כזכור, הרגיעה בגבול רצועת עזה מאז צוק איתן לא נשמרת באופן מוחלט, לפני כחודש וחצי בוצע ירי לעבר העיר שדרות ורקטה נחתה בסמוך לבית בלב העיר. בזירת האירוע טופלו שלושה נפגעי חרדה, כמו כן נגרם נזק לרכב ולבית במקום. לאחר התקרית, דיווחו עדי ראייה ברצועה כי "צה"ל ירה אש ארטילרית לכיוון מוצב השייך לחמאס ממזרח לעיירה בית חנון בצפון הרצועה". עוד נאמר כי מטוסי חיל האוויר חגים באינטנסיביות מעל שמי הרצועה וכי אין נפגעים באירוע. בצה"ל טרם התייחסו באופן רשמי לדיווחים.

תקיפת צה
תקיפת צה