אושרה אזריה, אמו של החייל סמל אלאור אזריה המואשם בהריגת מחבל מנוטל בחברון, התראיינה הערב (חמישי) לחדשות 2 ואמרה כי מי "מי שאכזבה היא המערכת שנטשה אותו". לדבריה לא עוברת בה המחשבה שבנה ילך לכלא לכמה שנים. "ממש, לא, אם יש משפט צדק הבן שלי זכאי". בראיון נראית אמו של אזריה מתקשה לעמוד בלחץ ומאבדת את שיווי המשקל כשהיא מנסה לעמוד על רגליה. "אני לא מסוגלת", אמרה האם והאב צ'רלי אזריה הוסיף: "היא עוברת תקופה קשה".



אזריה התראיינה רגע לפני הכרעת הדין בעניינו של בנה. ביום ראשון ההגנה תגיש בכתב את הסיכום שלה לבית המשפט, זאת לאחר שהתביעה הגישה את סיכומיה לפני כשבוע וחצי. הליך הסיכומים יביא את המשפט לסיומו וביום רביעי הבא ייפגשו הצדדים בפעם האחרונה בבית הדין ויטענו את סיכומיהם בעל פה. מיד לאחר מכן ייצא בית הדין לדון בהכרעה בתיק ואם החייל יורשע, חודש לאחר מכן ייגזר דינו.



אזריה ואביו. צילום: אבשלום ששוני
אזריה ואביו. צילום: אבשלום ששוני



"העדים ערכיים מאוד"



בסביבתו של אזריה לא תולים תקוות גדולות בבית הדין הצבאי ביפו וכבר מכינים את הקרקע להגשת ערעור. "כבר בהליך המעצר קבעו השופטים שיש לתיק הזה פנים לכאן ולכאן" אמר בשבוע שעבר עו"ד אייל בסרגליק. "על פי חומר החקירות אין כאן עבירת הריגה. גם שופט בית הדין למעצרים קבע זאת בתחילת הדרך. לא מתקיימת בכלל העבירה של הריגה בתיק הזה וזאת לאחר שמיעת כל העדויות".



"לאחר שמנתחים את עדויות שלושת העדים המרכזיים המח"ט, המג"ד והמ"פ קובעים שלא הייתה תחושת סכנה", הוסיף עו"ד אילן כ"ץ. "אולם שאר העדים נעים בין ניטרליות לבין תמיכה חד־משמעית בגרסתו של אלאור. העדים ערכיים מאוד ואני מניח שהתובע ינסה להאשים אותם במניעים שונים".