ניסיון דקירה אירע הבוקר (שלישי) במעבר קלנדיה, כשפלסטיני תושב השטחים הגיע כשהוא חמוש בסכין אל מאבטח שבמקום. הפלסטיני הניף את הסכין בידו, נורה ונוטרל ע"י הכוח. לאחר מכן נקבע מותו של המחבל, לא היו נפגעים לכוחותינו. בשבוע שעבר התרחש אירוע ביטחוני נוסף שהסתיים במזל ללא נפגעים, כששני תושבי רצועת עזה נתפסו לאחר שחדרו את גדר המערכת לישראל באזור כרם שלום.

בעקבות החדירה, הוכרז "נוהל פרש טורקי" והחשודים היו במעקב של צה"ל עד לתפיסתם. לאחר מכן הועברו השניים לחקירת שירות הביטחון הכללי.

כוח צה"ל סמוך לרצועת עזה, ארכיון. צילום:אדי ישראל, פלאש 90


שני חיילי צה"ל נפצעו בפיגוע ירי

לפני כשבועיים אירע ניסיון פיגוע נוסף, כשמחבל חמוש במברג ניסה לדקור חיילים במחסום חווארה שליד שכם, כ-300 מטרים אחרי צומת תפוח. הכוח ששהה במקום וזיהה את המתרחש, הגיב במהירות וירה לעברו ופצע אותו באורח בינוני-קשה. גם באירוע זה לא היו נפגעים לכוחותינו. שבוע קודם לכן הגיעה מחבלת בת 30 חמושה בשני סכינים וניסתה לדקור את כוחות משמר הגבול שנכחו במערכת המכפלה בחברון. הלוחמים ביצעו נוהל מעצר חשוד שבסיומו החשודה נעצרה ומחקירתה עלה כי התכוונה לבצע פיגוע דקירה במקום. 

בסוף חודש אוקטובר נפצעו שני חיילי צה"ל באורח קשה, בינוני וקל בפיגוע ירי שאירע במחסום פוקוס, סמוך לבית אל. החיילים נפגעו מרסיסים, קיבלו טיפול רפואי בשטח מצוותים של מד"א בסיוע צוותים של צה"ל ופונו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. המחבל, מוחמד תרכמאן מקבטיה, שעבד כמאבטח באחד המשרדים הממשלתיים ברשות, נורה וחוסל על ידי כוחות הביטחון.

פיגוע הירי סמוך ליד בית אל. צילום:תיעוד מבצעי מד"א