בסוף השבוע האחרון הגיעו פעילי שמאל מארגון "תאעיו"ש" לשטח אש בבקעה ליד הישוב מחולה, והשתתפו בהפגנה בה ביקשו להגן על הבדואים שנמצאים בו מפינוי. לטענת הבדואים, הם נמצאים במקום שנים רבות, אך לטענת צה"ל מדובר בשטחי אש הנמצאים על אדמות מדינה לכן אין לבדואים רשות לשבת בהן. נציג מתנועת "עד כאן" תיעד תקרית שהתקיימה בין פעילי השמאל במקום לבין החיילים, במהלכה תועדה יריקה בפרצופה של אחת החיילות.

בעקבות האירוע, שיגר היום (שלישי) דוד אלחייני, ראש המועצה האזורית בקעת הירדן, מכתב לשר הביטחון אביגדור ליברמן ובו הוא דורש הוצאת צו הרחקה לצמיתות כנגד הארגונים המפריעים לדבריו לפעילות צה"ל.
בסרטון שמצורף לכתבה ניתן לראות פעילים מתעמתים עם חיילות מגדוד "אריות הירדן", מכנים אותן בשמות גנאי ואחד אף יורק בפרצופה של אחת מהן. הפעילים אינם נשמעים לבקשות החיילות להתפנות מהמקום וצועקים עליהן "תורידי את הנשק, יא מתנחלת, סתמי את הפה שלך יא זונה", "אל תגעי בי, זה האדמות שלהם". 

 

 

"נדרש טיפול מידי ונחוש"

האירוע הסתיים במעצר הפעיל שירק בפני החיילת, אך הוא שוחרר זמן קצר לאחר מכן. מדובר צה"ל נמסר בתגובה לאירוע כי "במהלך הפגנה בלתי חוקית סמוך לסלעית שבבקעה, התפתחה הפרת סדר שכללה התפרעות של מפגינים כלפי כוחות הביטחון. בתגובה להתפרעות הכוח השתמש באמצעים לפיזור הפגנות".

במכתבו של ראש מועצת בקעת הירדן לשר הביטחון בנושא, הוא הוסיף: "למדנו כבר בעבר כי מדובר בפורעי חוק שמאלניים הפועלים נגד מדינת ישראל, הפעם אסור לתת לאירוע לעבור בשתיקה", כתב ראש המועצה. לדבריו, "פגיעה חמורה כזאת בחיילת צה"ל, יריקה בפניה וקללות גסות, מחייבים טיפול מיידי ונחוש".
ראש המועצה אף הציע לשר הביטחון לשקול הוצאת ארגונים אלה אל מחוץ לחוק והוסיף: "מתיישבי בקעת הירדן נהגו באחריות ובאיפוק נוכח הבריונות והאלימות של חברי ארגון 'תאעיו"ש', בפעם הבא לא נשב בצד ונגן על חיילות וחיילי צה"ל."