מקרה אלימות בצה"ל: חייל נשלח לעשרים ימי מחבוש לאחר שחזר מנפקדות וביקש להישפט ביחידתו, טען כי נגד המשמעת נהג בו באלימות פיזית קשה. האירוע התרחש בעת שהנגד אמר לו כי הוא הולך להישפט ומשם לכלא וסורב לבקשתו להישפט בבסיס. על פי גרסתו למה שהתרחש אמר החייל: "המפקדים תפסו אותי, כפתו אותי והתחילו לצעוק 'יש עליו סכין' דבר שהוא שקר במצח נחושה". כמו כן, טען כי הנגד פעל בניגוד לפקודות, אזק את ידיו בברוטליות באמצעות אזיקון מפלסטיק והחל לחנוק אותו בזמן שהחייל מודה כי הוא התנגד לאלימות.

"פתאום הוא התחיל לצעוק 'יש לו סכין'" מספר החייל באמצעות עורך דינו בנימין מלכא, "לא היה ולא נברא" טען החייל ובצה"ל בודקים את הטענות הקשות. החייל שנחבל קשה מאוד בידיו ובפניו נשפט לעשרה ימי מחבוש על תקופת הנפקדות ועוד עשרה ימי מחבוש על טענת הנגד כי הוא התנגד למעצר. ביחידה סרבו לטענתו לפתוח בחקירת מצ"ח בחשד להחזקת נשק קר, סכין, כפי שטען הנגד בזמן שכפת אותו בכח.



"לא יעלה על הדעת מצב שבו בריונות אלימה תעבור בשתיקה" מסר עורך דינו של החייל בנימין מלכא. "הופעל כוח לא מידתי, בלשון המעטה, שגרם לפציעתו של החייל בפניו ובידו. צר לי שהגורמים הרלוונטיים בחרו 'לטאטא מתחת לשטיח' אירוע חמור זה. אעשה הכל למיצוי הדין עם עושי העוולה". מדובר צה"ל טרם נמסרה תגובה.

"הטענות בכתבה אינן נכונות"

מדובר צה"ל נמסר כי "מדובר בחייל שהובא למשפט בגין נפקדות. לפני המשפט החל החייל בהתפרעות אלימה תוך פגיעה בעצמו ובסובבים, במהלך ההתפרעות נפגעו שני אנשי קבע ממכות יבשות, לפיכך החייל נאזק על פי הפקודות. המקרה טופל משמעתית על ידי המפקדים בהתאם להנחיית מצ״ח בנושא".
 
כמו כן, "החייל נידון ל-10 ימי מחבוש בגין עריקות, ול-10 ימי מחבוש נוספים בגין האלימות וההתנגדות למעצר. יצוין כי במהלך ניסיון להפסיק את התפרעותו של החייל, נגד היחידה בלם את החייל בגופו וכתוצאה מכך נשרט החייל מסיכת חולצתו של הנגד, לכן הנגד סבר בטעות כי החייל חמוש בסכין והתריע על כך".