שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס הבוקר (ראשון) לגל השריפות שפוקד זה היום השישי את ישראל, ואמר במהלך ביקורו ביישוב חלמיש, שנפגע גם הוא בסוף השבוע מהלהבות. "מדובר ב-110 מקרים של שריפות, וב-17 מקרים מהן אפשר לקבוע בוודאות שמדובר בהצתה בזדון. את המקרים האחרים אנחנו עוד בודקים". 



שר הביטחון הדגיש כי יתנהל הליך משפטי נגד המציתים: "נתפוס את כל מי שיש לו חלק במעשים. כמו שאמרתי יש כבר 17 מקרי הצתה שזיהינו בוודאות ואני מקווה שיש קצה חוט ונגיע גם למציתים עצמם וכמובן נמצה איתם את הדין כפי שצריך".



בהמשך פנה לתושבי חלמיש ואמר: "אתם מתמודדים בצורה הכי יפה והכי מכובדת עם האירוע, לא מדברים במונחים של נקמה ולא שום דבר, אלא של בנייה ושיקום מהיר של הבתים. אני חושב שהתשובה הכי טובה היא להרחיב את ההתיישבות".



אביגדור ליברמן ביישוב חלמיש שנפגע בשריפה, הבוקר. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון


 


נתניהו: "נעזור לכל מי שביתו נפגע בשריפה"



מוקדם יותר התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך ישיבה מיוחדת של הממשלה לאירועי השריפות ואמר: "כל מי שנפגע בשריפה, נעזור לו לשקם את חייו וביתו. בדרך לכאן שוחחתי עם רמה בן צבי (בעלת המסעדה שנשרפה) כולנו יודעים כמה השקעה ואהבה הם שמו במפעל חייהם. אמרתי לה שנעזור לה לשקם את המסעדה וזו המטרה של הישיבה שלנו בחיפה - להעביר מסר ברור - כל משרדי הממשלה מחויבים לתת יד ולקצץ באכזריות בביורוקרטיה בהקדם האפשרי ונעשה כל הדרוש לשמור על מה שנשאר".



"האירועים לא הסתיימו", הוסיף נתניהו. "יש דיווח על שריפה בזיכרון יעקב ואנו פועלים בכל החזיתות. כל מי שמצית או מסית להצתה - נפעל מולו. בזכות ההתגייסות של כל הגופים ובזכות רוח ההתנדבות של האזרחים השגנו השתלטות על שריפה מורכבת וקשה משריפת הכרמל". לדבריו, נתניהו הנחה על הקמת צוות להפקת לקחים כמו כן הקמת כח כיבוי רב לאומי "להשגת יעילות רב לאומית בטיפול בשריפות הענק. שוחחתי על כך עם כמה ממנהיגי האזור והם גילו עניין בזה".