כלי טיס של חיל האוויר תקף לפנות בוקר (שני) בסיס אימונים של ארגון דאעש בתגובה לניסיון הפיגוע שביצע הארגון בדרום רמת הגולן אתמול. על פי הודעת דובר צה"ל, היעד לתקיפה היה "מתקן צבאי נטוש, שהיה בעבר בשימוש האו"ם ושימש את מחבלי הארגון לתקיפת כוחות צה"ל ולביסוס פעילותם סמוך לגבול". כמו כן הוסיפו בצה"ל, כי "מדובר בפעולת המשך לתקיפה שבוצעה אתמול, שמטרתה מניעת חזרת המחבלים למתקן המהווה איום מהותי במרחב". במהלך התקיפה הוטלו על המטרה פצצות במשקל כולל של עשרה טון.



בצה"ל החליטו להגיב בחומרה לניסיון הפיגוע שבוצע אתמול מכיוון שהוא נתפס במערכת הביטחון הישראלי כפיגוע חריג, וכי "נחצה קו אדום" בביצועו. גורם צבאי בכיר הבהיר: "העברנו מסר מאוד ברור לצד השני, שלא נסכים להפרה של ריבונותנו ופגיעה בכוחותינו בשטח מדינת ישראל". אמר גורם צבאי בכיר אתמול, עם היוודע פרטי הפיגוע.



תגובה מהירה של כוח גולני



כזכור, אתמול בבוקר התקיים קרב בין כוח של ארגון "שוהדה אל ירמוך" הסניף המרכזי של ארגון דאעש בדרום רמת הגולן, לבין כוחות צה"ל סמוך לגבול סוריה. בתקרית חוסלו ארבעה מחבלים שפתחו באש לעבר צה"ל, והאירוע הסתיים ללא נפגעים לכוחותינו. האירוע החל בעת שכוח של גולני היה במארב בשטח ישראל, ונפתחה לעברו אש ואף נורתה לעברם גם פצצת מרגמה. 

במהלך חילופי האש בין הצדדים העלה כוח צה"ל כלי טייס שהגיב באש לעבר החוליה וחיסל את ארבעת המחבלים. כמו כן הושמד גם הרכב והנשק שהיה עליו. גורם צבאי מסר כי "הייתה תגובה מהירה ונחושה שכללה העברת מסר ברור של הגנה על שטח ריבוני של מדינת ישראל. הכח הגיב מהר". 

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לאירוע במהלך ישיבת הממשלה שנערכה בחיפה ואמר כי "לא ניתן לדעאש להתבסס בחסות המלחמה בסוריה", כמו כן, שיבח נתניהו את הלוחמים שפעלו באירוע: "אני רוצה לשבח את חיילי צה"ל שהדפו את המתקפה נגדנו, נהדוף כל מתקפה של דאעש על גבולותינו".