עוד לא שודר תחקיר עובדה על אירוע הירי בחברון של החייל היורה אלאור אזריה שירה במחבל מנוטרל וכבר מגיעה תגובה עוד לפני פרסום הדברים. יוסי גוזלן גיסו של אזריה אמר היום (שני) כי הוא מקווה שהתחקיר לא יפגע בתוצאות המשפט לרעה: "לא אתפלא אם אילנה דיין תוציא את אלאור רוצח. מעניין למה דווקא עכשיו משדרים את התכנית הזו על אלאור, רק מי שהיה נוכח בדיונים ושמע את העדים ואת העדויות יודע את האמת". גוזלן הוסיף ביקורת על המפקדים בשטח וכינה אותם "נמושות ומוגי לב שברחו מהזירה ולא לקחו אחריות על החייל שלהם". 



גיסו של אזריה המשיך לגבות את אלאור וטוען כי כל העריכה תהייה מסולפת: "את הסרטונים 'החדשים כביכול' שהיא תפרסם היום כבר ראינו מיליון פעם בדיונים וגם שם ראו את אלאור פועל בקור רוח כמו גיבור אמיתי בזמן שהמ"פ שלו תום נעמן מדבר בטלפון ולא מנהל את הזירה כראוי. לא סתם הוא קיבל נזיפה על ניהול זירה כושל. כל התכנית הזו בנויה על העריכה ושם נדע בדיוק איך סילפו את הדברים. מקווה שהעורך הוא אדם הגון".



כמו כן, החובש עופר אוחנה, מי שצילם את מרבית הסרטונים שהפכו לראיות במשפט, הגיב על הפרומו שראה ואמר: "עומד להיגרם נזק לעם ישראל ולצבא ההגנה לישראל וגם כנגדי באופן אישי". אוחנה הוסיף כי אין לו כל כוונה להתבייש או להתנצל, לדבריו "על תמיכה בלתי מסוייגת בחיילי צה"ל, המסכנים מידי יום את חייהם בהגנה על עם ישראל. אני עושה את זה מאהבה והערכה רבה, ואמשיך לעשות את זה על אפם וחמתם של כל ארגוני השמאל הקיצוניים, העושים בכם שימוש פסול במטרה להשחיר את שמם של חיילי צה"ל ואת שמה של מדינת ישראל בעולם".



החובש עופר אוחנה. צילום: אבשלום ששוני
החובש עופר אוחנה. צילום: אבשלום ששוני



החובש סיפר כי רק מי שחי את המציאות הקשה באזור כמו חברון, יכול להבין מול מה מתמודדים: "נכחתי במאות זירות פיגועים בהם נרצחו בדם קר ובאכזריות קשה נשים, גברים, ילדים, תינוקות וחיילים, בידי מחבלים. באירוע הספציפי הזה, הגעתי לזירה שבה התנהלה שתי דקות לפני כן מתקפת טרור מתוכננת של שני מחבלים שהגיעו במטרה לשחוט חיילים".



"מחבלים ניסו להמשיך לפגוע גם אחרי שנוטרלו"



כמו כן, סיפר אוחנה על התקרית בה היה ירה החייל אלאור אזריה במחבל המנוטרל: "כמתנדב בארגון הצלה יהודה ושומרון הכפוף להוראות מד"א, טיפלתי כנדרש בראש ובראשונה באופיר, החייל שנדקר על ידי אחד המחבלים, ועשיתי את כל הפעולות הנדרשות במטרה להציל את חייו. על פי הנחיות גורמי הביטחון וההצלה, אנו לא מטפלים במחבלים עד לביצוע בדיקה יסודית של חבלן משטרה, המוודא שהם אינם נושאים על גופם מטעני חבלה, אמצעי לחימה ואינם מסכנים את הסובבים אותם".



מקבל גיבוי מהחובש בזירה. אלאור אזריה במהלך המשפט. צילום: אבשלום ששוני
מקבל גיבוי מהחובש בזירה. אלאור אזריה במהלך המשפט. צילום: אבשלום ששוני



אוחנה הוסיף כי נתקל במקרים בהם מחבלים ניסו להמשיך ולפגוע בחיילים ואזרחים, גם לאחר שנוטרלו: "כמי שחי את המציאות הקשה בחברון אני נוהג לתעד את האירועים החריגים שם על מנת שהחומרים הללו יסייעו לאזן את התמונה המעוותת המוצגת בישראל ובעולם, על ידי ארגוני השמאל הקיצוני, הפועלים בזירה הבינלאומית נגד מדינת ישראל וחיילי צה"ל. אף אחד מהסרטונים שצולמו על ידי באירוע לא נמחקו, כולם הועברו כנדרש למשטרה הצבאית שחקרה את האירוע והוצגו בבית המשפט".



אוחנה מפעיל פינה חמה בחברון לטובת החיילים וסיפר כי במקום אכן נמצאים שלטים של ארגון 'חוננו' המסייע משפטית לחיילים: "השלטים הוצבו על ידי נציג הארגון בהסכמתי, על אף שאני לא מייצג את הארגון, בחרתי לאפשר לו להציג את השילוט משום שאני מאמין שיש מקום לסייע לחיילי צה"ל בהתמודדות מול מאות ואלפי תביעות ותלונות המוגשות נגדם על ידי ארגוני שמאל קיצוני והאויב הערבי. הכי חשוב שלא נשכח ולא נתבלבל שמדובר במחבל שבא להרוג ולהיהרג, ובחיילי צה"ל שמסכנים בכל יום את חייהם למעננו".