לאחר הסתייגות המתלוננת הראשית בפרשת אופק בוכריס, הקצין הבכיר החליט לסיים את הפרשה, לקחת אחריות על מעשיו, ולהביע התנצלות מלאה בעקבות דבריה שפורסמו אמש במעריב אונליין, לפיה אם לא ייקח אחריות, לא יהיה הסדר. בחצי שעה הקרובה צפויה להגיע המתלוננת השנייה, הקצינה, ששירתה במטהו בזמן היותו מפקד חטיבת גולני, אל התובעת הצבאית אל"מ שרון פנחס זגגי, ולשמוע ממנה על כל פרטי העסקה המלאים. החלטתו של בוכריס להיענות לדרישת המתלוננת הראשית בתיק ולקחת אחריות, צפויה להוביל עוד היום לחתימה על הסדר הטיעון. 



כזכור, המתלוננת הראשית נגד תא"ל אופק בוכריס נפגשה עם התובעת הצבאית הראשית והסכימה לעסקת הטיעון שהושג, לפיו בוכריס יודה ב"התנהגות לא הולמת" ובקיום יחסי מין, מה שהכחיש בעבר, אך לא ירצה תקופת מאסר ולא יואשם באונס. המתלוננת הנוספת הסכימה כבר אמש לעסקה. במסגרת הסכם הטיעון, שפרטים עליו פורסמו אמש לראשונה במעריב-אונליין, יופחתו בצורה משמעותית האישומים החמורים המיוחסים לקצין הבכיר, בכללם סעיפים של עבירות מין. כאמור, הוא יודה בקיום יחסי מין עם אחת מהמתלוננות נגדו, מה שהכחיש בעבר, אך סעיף האונס בכתב האישום יוסר. הישג משמעותי נוסף של ההגנה הוא שבוכריס לא יישלח לתקופת מאסר.



ההתקרבות בין הצדדים הגיעה אחרי שלושה מפגשים ארוכים בין סנגוריו של בוכריס, עודד סבוראי, רועי בלכר ומיה שגיא, לתובעת הצבאית אל"ם שרון פנחס זגג. את הליך הגישור ניהל השופט האלוף (מיל') אילן שיף.



כזכור, פרשת בוכריס החלה לפני כתשעה חודשים, לאחר שחיילת ששירתה תחתיו בהיותו מפקד חטיבת גולני טענה כי הוא ביצע בה מעשים מגונים. לאחר שהגישה נגדו תלונה, נפתחה חקירת מצ"ח ובמהלכה קצינה בכירה ששרתה במטהו של בוכריס התלוננה גם היא. בוכריס, שהיה קצין מוערך ובולט, פרש מהשירות בעקבות החקירה. כתב האישום שהוגש נגדו כלל 17 אישומים חמורים, 16 מתוכם של עבירות מין.