הרמטכ"ל גדי איזנקוט אמר הערב (חמישי) בטקס החלפת הרב הצבאי הראשי (הרבצ"ר) כי הוא שלם עם ההחלטה למנות את הרב אייל קרים. "לא היה לי ספק שהרב אייל קרים הוא המינוי הנכון. אני יכול רק להביע את צערי על העיכוב בשבוע. אני השתכנעתי עוד לפני חודשים שאנחנו בוחרים את הרב קרים לתפקיד, האדם המתאים ביותר".



קרים מונה לרב הצבאי הראשי הערב לאחר שעורר התנגדויות עקב התבטאויות שנויות במחלוקת בעברו נגד נשים גויות כשענה לשאלה הלכתית כי מותר לשכב עם "גויות טובות מראה" בניגוד לרצונן בעת מלחמה.



בשבוע שעבר חברות הכנסת של מרצ הודיעו כי הן מושכות את העתירה לבג"ץ נגד המינוי של קרים. חברת הכנסת זהבה גלאון צייצה ביום רביעי שעבר בטוויטר: "העתירה שלנו הביאה להתנערות מעמדות חשוכות ולהבהרת העמדה הראויה לכל חייל וחיילת בצה"ל. המטרה הושגה והמסר נקלט".



ההחלטה של מרצ למשוך את העתירה, באה כאמור, בעקבות התצהיר שהגישה מחלקת הבג"צים, שכללה את התצהיר של הרב קרים. את תצהירו פתח הרב קרים באמירה שטעה כאשר השיב בקצרה ובתמצית על שאלות מורכבות שיש בהן יותר מעמדה הלכתית אחת, וכן שטעה כשלעתים לא ניסח את דבריו באופן מדויק והיו מי שנפגעו מהם. זאת לאחר .



הרב אייל קרים נושא דברים בטקס. צילום: דובר צה"ל
הרב אייל קרים נושא דברים בטקס. צילום: דובר צה"ל



בנאומו בטקס אמר קרים: "צה"ל משקף את פני החברה הישראלית כולה - חברה רבת גוונים, דעות, עדות, השקפות ואמונות, חברה שיש בה כוחות אדירים של יצירה, התנדבות, מסירות נתינה וחסד, ציונות ואהבת אדם וארץ, אך יש בה גם איים של ניכור, שסעים ומחלוקות. בעת שכזו, במקביל לכל המשימות האחרות, על הרבנות הצבאית להיות גורם מחבר מאחד, מלכד ומשתף".



השילוב הראוי



בטקס מינויו של הרבצ"ר התייחס הרמטכ"ל גם לסערה שהתעוררה בעקבות בחינת שילובן של חיילות בחיל השריון. "לצערי הרב חלק גדול מהשיח התקשורתי והציבורי נובע מדיסאינפורמציה, מאי ידיעה, מחצאי אמיתות. ישנו דיון שמבקש לברר את האפשרות להרחיב שילוב של נשים בכמה מקצועות תוך שמירה על השירות המשותף ועל השילוב הראוי. אף אחד עוד לא הכניס בנים ובנות לטנקים".



לדבריו, דיון שמבקש רק לחשוב ולבחון את השילוב, הופך להיות לנושא לשיח ולעצומות. "לא תורמים שום דבר, לא לחיזוק צה"ל ולא לחיזוק החברה הישראלית ואני יכול רק להצטער על זה", הוסיף הרמטכ"ל.



איזנקוט  ניסה הערב להנמיך את הלהבות לאחר שבשבוע שעבר גורם בכיר באכ"א אמר כי יש בצה"ל עבודת מטה לשילוב נשים בעוד תפקידי לחימה, לאחר ש-80 אחוז מהתפקידים בצה"ל פתוחים עבור נשים.



לדברי הגורם הבכיר באכ"א, "צה"ל בוחן מחדש שילוב נשים בחיל השריון בתפקידי לחימה בטנק. בחלק מהמקרים נבחן את הפרמטרים ונחליט אם אפשרי ונכון להגמיש אותן, נגמיש וננסה לשלב את הנשים בתפקידים הללו". ההצהרה עוררה ביקורת נרחבות וטענות כי שילוב נשים בצה"ל הוא שערורייה.