הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט הגיב היום (שבת) בפעם הראשונה על פרשת אופק בוכריס ואמר: "בכוונתי להמשיך ולגלות אפס סובלנות כלפי כל מקרה של הטרדה או פגיעה מינית בצה״ל״ מסר הרמטכ"ל איזנקוט. "לא נעצום עיניים, לא נוותר ולא נהסס לנקוט צעדים נחרצים, גם במקרים בהם מעורבים מפקדים בכירים בצה״ל, ללא קשר לדרגתם, עשייתם, או הצלחתם - כל אלו אינם רלוונטיים במקרים מסוג זה".

אייזנקוט הוסיף כי פעל בשורה של צעדים בעקבות החשדות נגד בוכריס: "לרבות השעייתו וביטול מינויו לראש חטיבת המבצעים, בוכריס יסיים בהמשך את שירותו בצה"ל. לעבירות שתא"ל (מיל׳) בוכריס הודה בביצוען, אין ולא היה מקום בצה"ל, בשירות סדיר ובשירות מילואים".

"נמשיך לוודא את עצמאות המשפט הצבאי"

על השיח סביב קלות העונש והמתקפה על מערכת המשפט הצבאית שולח הרמטכ"ל מסר ומגבה את ההחלטה: "מערכת המשפט והחקירה הצבאית פועלת במקצועיות ובעצמאות מוחלטת, וכך פעלה גם במקרה זה ואני סומך על שיקול דעתה. נמשיך ונוודא כי עצמאות מערכת המשפט הצבאית נשמרת ללא השפעות חיצוניות. עלינו מוטלת החובה להבטיח שחיילות וחיילי צה״ל ירגישו מוגנים בשירותם הצבאי, ולא יחשפו לעבירות של התנהגות בלתי הולמת וברוח זו נמשיך לפעול. צה"ל הוא צבא לוחם וערכי המצוי בליבת ההסכמה בחברה הישראלית ואנו נמשיך לעשות הכל כדי לשמר את רוח הלחימה וערכי צה״ל".

הודאה בבעילה אסורה בהסכמה והורדה בדרגה. צילום: אבשלום ששוני
הודאה בבעילה אסורה בהסכמה והורדה בדרגה. צילום: אבשלום ששוני

כזכור, ביום חמישי נחתמה עסקת הטיעון עם תא"ל אופק בוכריס שתאושר בבית הדין הצבאי המיוחד בקריה בעוד שבועיים ב-18 בחודש. במסגרת העסקה יורשע בוכריס בעבירה של בעילה אסורה בהסכמה ויודה בכך שקיים יחסי מין מלאים ומגעים נוספים בעלי אופי מיני, במספר הזדמנויות עם אחת המתלוננות. כמו כן, יורשע בוכריס בעבירה של התנהגות שאינה הולמת בגין מעשיו כלפי המתלוננת השנייה. הוסכם כי על הקצין במיל' יוטל עונש של הורדה בדרגה ומאסר על תנאי בעבירות מין. 

המתלוננת: "חשנו את גיבוי הרמטכ"ל בכל המערכת"

המתלוננת המרכזית נגד אופק בוכריס הגיבה, דרך עורכת דינה אביטל בן נון, לדברי הרמטכ"ל גדי איזנקוט על הפרשה. מתחילת הדרך בפרשה זו חשנו את רוח הרמטכ"ל בדבריו ובמעשיו, שהעבירו מסר של אפס סובלנות כלפי עברייני מין בצה"ל", אמרה, והוסיפה כי "חשנו ברוח זאת בהתנהלותה של כל המערכת, החל באנשי מצ"ח, דרך נשות התביעה הצבאית ועד לפרקליט הצבאי הראשי".