ועדת החוץ והביטחון של הכנסת אישרה הבוקר (שני) את קיצור שירות החובה לגברים מ-32 חודשים ל-30 חודשים. הקיצור יחול על כל מי שהתגייס לצה"ל החל מ-1.7.2020, והוא נעשה במסגרת חוק ההסדרים שיובא לקראת סוף החודש לאישור במליאת הכנסת לקריאה שנייה ושלישית. הסעיפים של החוק שאושרו הינם חלק מחוק ההתייעלות הכלכלית, ולפיכך - החל משנת 2020 יקוצר שירות החובה לגברים בצה"ל ל-30 חודשים בלבד.



ח"כ אמיר אוחנה, יו"ר ועדת המשנה לכח אדם בצה"ל במסגרת ועדת החוץ והביטחון ציין כי "המהלך יתרום הן להתייעלות בצה"ל, והן לשילוב מהיר יותר של הצעירים במסגרות האזרחיות השונות. יש בו בשורה הן למשרתים והן לחברה הישראלית וזאת מבלי לפגוע כהוא זה בביטחון המדינה - שתמיד עומד לנגד עינינו".



חיסכון של עד 50 אלף שקלים לחייל



בהודעת משרד האוצר בנושא נמסר כי הצעד "ישפר את התנאים של החיילים הלוחמים בצה"ל ויגביר את המוטיבציה לכלל החיילים ובייחוד למשרתים בשירות קרבי". לפי האוצר, המשמעות של ההליך, במידה ויאושר בקריאה שנייה ושלישית, בינה שחיילים אשר ימשיכו לשרות קבע מ- 30 חודשים ל- 36 חודשים, יוכלו לחסוך עד כ-50,000 שקלים עבור החצי השנה הנוספת, וחיילים אשר לא ימשיכו בשירות קבע יצאו לשוק העבודה מוקדם יותר ובכך יורידו את גיל הכניסה לשוק ויביאו לגידול בתוצר.



חיילים בצוק איתן, למצולמים אין קשר לכתבה. צילום:רויטרס